ساختار مو و نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو

مو یکی از مظاهر ظاهری است به همین خاطر افراد سعی می کنند از این عضو به خوبی نگهداری کرده و به زیبایی آن را آرایش کنند. برای نگه داشتن مو در شرایط ایده آل باید ساختار مو و نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو را بدانید. با مطالعه این مطلب می توانید موهایتان را بهتر شناخته و به شایستگی از آنها مراقبت کنید.

در تصویری که در زیر منتشره شده است می توانید قسمت های مختلف و ساختار مو را به زبان ساده مشاهده کنید. هر کدام از این اجزا وظیفه خاصی دارند. که در مطلبی دیگر از مجله پیام سلامت به توضیح دقیق این وظایف خواهیم پرداخت.

ساختار مو و نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو
جلوگیری از ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

ریزش مو یکی از معضلات مردان جوان و حتی خانم ها بالغ است. آن ها هرگز دلشان نمی خواهد که در آغاز جوانی موهایشان را از دست بدهند. اگر شما هم به دنبال راهی هستید تا از ریزش موها جلوگیری کنید این نکات را فراموش نکنید:

  • یکی از جدی ترین علل ریزش مو در جوانان استرس است. موقعیت های مختلفی مثل کنکور و بیکاری می تواند محیطی استرس زا ایجاد کرده و نهایتا منجر به ریزش مو شوند پس در گام اول از استرس و محیط های استرس زا به دور باشید.
  • تمام ویتامین های گروه B در درمان اختلالات مربوط به ریزش مو موثرند پس قبل از شروع شدید ریزش، این ویتامین ها را استفاده کرده تا هم مانع ریزش مو شوید و هم از سفیدی زود رس موها جلوگیری کنید.
  • وقتی موها به خودی خود ضعیف باشند و بلند نگه داریمشان می تواند عاملی برای ریزش مو باشند. پس موها را مدام کوتاه کنید.
  • برس کشیدن و شانه زدن موها موجب می شود جریان خون در زیر پوست بیشتر شده و موها برای رشد بیشتر تحریک شوند.
  • یکی از خواص زیتون تقویت پیاز مو است قبل از استحمام موها را با روغن زیتون ماساژ دهید و پس از ۲ الی ۳ ساعت استحمام کنید.
  • برای موهای خشک از شامپوهای حاوی تخم مرغ و شامپوهایی که دارای ویتامین E می باشند استفاده کنید. در صورتی که موهای چرب دارید شامپوهای گیاهی بهترین گزینه هستند.
  • از هر گونه حالت دهنده که حاوی مواد شیمیایی است پرهیز کنید.

در صورتی که در طول شبانه روز بیش از ۱۰۰ الی ۱۵۰ تار مو از کل بدنتان ریخت و یا اگر صبح ها که بلند می شوید بالشتان پر از مو است، این غیر طبیعی است حتما نکات بالا را رعایت کرده و برای درمان به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.