حرکات ورزشی و اصلاحی پا و زانو

اکثر مردم فکر می کنند حرکات ورزشی تنها برای ساختن عضله و یا کاهش وزن استفاده می شود اما لازم است بدانید برخی از حرکات فیزیوتراپی برای اصلاح اندام ها و تسکین دردها طراحی شده اند. موقعیت های مختلفی مثل پیچ خوردن پا، نسشتن های نادرست و بیماری های اسختوانی می توانند برای بدن شرایطی را به وجود آورند که برای ترمیم، بازگشت و حتی تسکین دردها باید حرکات ورزشی و اصلاحی انجام شود. در این مطلب برخی از حرکات ورزشی و اصلاحی پا و زانو را خواهید دید.

حرکات ورزشی و اصلاحی پا و زانو

حرکت اصلاحی برای مچ پا

برای این حرکت با پاهای برهنه بر روی صندلی بشینید و یک حوله زیر پاها پهن کنید و سعی کنید با انگشتان پا حوله را جمع کنید برای سنگین شدن حرکت می توانید گوشه های حوله را وزنه بگذارید.

حرکات ورزشی و اصلاحی پا و زانو
حرکات ورزشی و اصلاحی پا

حرکت اصلاحی برای زانو

این حرکت به نام اسکات صندلی شناخته شده و مناسب برای تقویت عضلات چهار سر ران، همسترینگ و عضلات شکم است. اسکات صندلی به پیشگیری و کاهش درد زانو و تقویت ماهیچه های اطراف زانو منجر می شود. کسانی که عضلات ضعیفی دارند و زانوهایشان به اصطلاح خالی می کند بهتر است این حرکت را انجام دهند.

مقابل یک صندلی باستید و پا های خود را به عرض شانه باز کنید. به آرامی بر روی لبه صندلی بنشینید همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید بدون خم شدن باید این کار را انجام دهید. در این حرکت باید وزن خود را بر روی پاشنه پا نگه دارید. این کار را ۳ بار و هر بار ۸ الی ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

حرکات ورزشی و اصلاحی پا و زانو
حرکات ورزشی و اصلاحی پا