خشک کردن گوش با الکل

اغلب مردم متوجه نمی شوند که می توانند به طور دائمی توانایی خود را در فعالیت های ساده ای مانند شنیدن، با استفاده از گوله پنبه ای برای از بین بردن موم گوش از دست بدهند. هرگز هیچ شیئ را داخل گوش خود نکنید و یا آب تحت فشار را برای پاک کردن کانال گوش استفاده نکنید. در عوض، با خشک کردن گوش با الکل ایزوپروپیل به عنوان یک جایگزین امن و مطمئن برای تمیز کردن گوش خود و حفظ سلامت آن استفاده کنید.

جلوگیری از بیماری گوش شناگران

پس از شنا، آب می تواند در کانال گوش مانده باشد و منجر به عفونت شود. برای جلوگیری از این حادثه دردناک، مطمئن شوید که بعد از شنا کردن با حوله نرم، این آب به طور کامل خشک شود. برای این کار سر خود را بچرخانید تا آب گوش خالی شود. سپس دو تا سه قطره ایزوپروپیل الکل را به کانال هر گوش بریزید تا هرگونه رطوبت اضافی موجود در آن خشک شود و از ایجاد باکتری جلوگیری شود.

عفونت ها

اگر شما یک عفونت گوش فعال دارید یا به وجود آن مشکوک هستید؛ بهتر است استفاده از الکل ایزوپروپیل برای شستشوی کانال گوش را به دلیل احتمال افزایش سوزش بافتی که در حال حاضر ملتهب است، متوقف کنید. در عوض، توجه خاصی به برنامه داروهایی که توسط پزشک متخصص برای درمان عفونت شما تجویز شده است، داشته باشید.

نظر کارشناسان

پزشکان Naturopathic، رابرت و دانا اولمن، توصیه می کنند که بعد از حمام کردن، شنا کردن و دوش گرفتن از قطره ایزوپروپیل الکل در گوش استفاده کنید. پس از خشک شدن گوش به این شیوه، آنها استفاده از قطره روغن زیتون و سیر را برای جلوگیری از خارش و خشکی گوش پیشنهاد می کنند.

هشدار

اگر الکل ایزوپروپیل را به کانال گوش ریختید و سوزش یا درد را تجربه کردید، ممکن است یک عفونت قبلی یا یک درام گوشی دردناک داشته باشید. ایزوپروپیل الکل نباید کانال گوش را بسوزاند، مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد. پس در این شرایط باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا به درستی این مشکل را ارزیابی کنید.

مراقبت از سگ های خانگی

سگ ها با گوش فلاپی ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گوش باشند. شما می توانید احتمال ابتلا به عفونت گوش و بوی بد آن را با قطره های الکل ایزوپروپیل کاهش دهید. پس از حمام کردن سگ خود، یا شنا کردن یا قرار گرفتنش در هوای مرطوب، گوش سگ را با حوله و ۳ تا ۴ قطره الکل ایزوپروپیل در هر گوش، و مالش گوش برای تشویق به عنوان پوشش مناسب، انجام دهید. بیشتر سگ ها از نوازش گوش بسیار لذت می برند؛ بنابراین این کار می تواند یک تجربه دلپذیر در مراقبت از گوش های سگ شما باشد.