خواب راحت را با خوردن این غذاها تجربه کنید

بی خوابی یک بیماری نیست بلکه یک اختلال است که می توان با رعایت چند نکته ساده درمان شود. در مطالب قبلی مجله پیام سلامت در ارتباط با درمان بی خوابی توسط داروهای گیاهی و سنتی صحبت کردیم و در این مطلب می خواهیم برخی از غذاهای عادی و معمولی که به صورت روزانه مصرف می کنیم و برای درمان اختلالات خواب موثر هستند را به شما معرفی کنیم.

غذاهای موثر برای کنترل خواب

  • ما همه از توانایی های جادویی شیر گرم با خبر هستیم یکی از بهترین ویژگی های این ماده کنترل خواب و درمان بی خوابی است. آیا می دانید چرا؟ لبنیات حاوی تریپتوفان است، که یک ماده خواب آور محسوب می شود. غذاهای دیگر که در حاوی تریپتوفان هستند شامل آجیل و دانه ها، موز، عسل و تخم مرغ می باشند.
  • غذاهای غنی از کربوهیدرات مکمل غذاهای لبنی هستند و با افزایش سطح تریپتوفان، خواب آور می باشند. یک کاسه غلات و شیر، ماست و بیسکویت و یا نان و پنیر می توانند بهترین گزینه برای افراد مبتلا به بی خوابی باشد.
خواب راحت را با خوردن این غذاها تجربه کنید
خواب
  • یکی از موادی که می تواند آرامش را به خواب شما هدیه کند منزیم است. بادام مملو از منیزیم بوده و می تواند منجر به درمان بی خوابی شود. خوردن ۴ الی ۵ عدد بادام قبل از خواب به تنظیم خواب کمک می کند.
  • پروتئین هایی که حاوی چربی نیستند می توانند یکی دیگر از مواد غذایی باشند که در اختلال بی خوابی موثرند. وقتی غذای شما حاوی چربی است به این معناست که معده زمان بیشتری برای هضم آن نیاز دارد پس بی خوابی پس از خوردن غذاهای چرب طبیعی است. اما پروتئین می تواند آرامش را به فشار خون شما بازگردانده و موجب درمان بی خوابی شود. تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی است که در حین داشتن پروتئین بالا، چربی های مضر بسیار کمی دارد.
  • در موز نیز می توانید میزان زیادی منیزیم و پتاسیم را بیابید که موجب آرامش مغز می شود. علاوه بر این موز موجب ترشح هورمون تریپتوفان نیز می شود.
  • ماده ملاتونین را می توان تنها در توت های پروش یافته در نور خورشید یافت. این ماده نیز از جمله موادی است که اختلالات بی خوابی را درمان می کند.