خواص هسته آووکادو

قبلا از خواص آووکادو به عنوان یک مبارزگر بزرگ در برابر اغلب سرطان های کشنده صحبت کرده ایم. اما آیا می دانستید هسته آووکادو نیز دارای خواص بیشماری است؟ در ادامه به مهمترین خواص هسته آووکادو اشاره خواهیم کرد.

مهمترین خواص هسته آووکادو

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان موجود در دانه آووکادو می تواند کلسترول و فشار خون را کاهش دهد و با افزایش پاسخ ایمنی طبیعی بدن دیابت را کنترل کند.

یک مطالعه که توسط دانشگاه ملی سنگاپور در رشته شیمی مواد غذایی در دسامبر سال ۲۰۰۴ منتشر شد نشان می دهد که هسته آووکادو دارای یک سطح بالاتری از فعالیت آنتی اکسیدانی نسبت به سایر میوه ها است به طوری که این هسته حاوی ۷۰ درصد از مواد آنتی اکسیدانی کل میوه ها است.

خواص ضد التهابی

آنتی اکسیدان های موجود در آووکادو می تواند به کاهش التهاب کمک کند. التهاب یکی از مهمترین عوامل درد مفاصل می باشد. پس می توان گفت هسته آووکادو برای درد مفاصل نیز مفید است.
پژوهشی که در ۲۰۱۳ توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شد نشان می دهد می توان از ترکیبات آنتی اکسیدانی فنولیک در دانه آووکادو برای داروی بیماری های کلسترول، فشار خون و دیابت استفاده کرد. این تحقیق همچنین نشان داد که هسته آووکادو خواص ضد قارچی و ضد میکروبی دارد.

خواص هسته آووکادو
خواص هسته آووکادو

فیبر بالا

دانه آووکادو محتوای میزان بالایی از فیبر محلول است که برای سلامت دستگاه گوارش مهم می باشد. این فیبر برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی نیز مفید است و کمک می کند سطح کلسترول پایین بیایید. از طرفی رژیم غذایی با فیبر بالا یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از یبوست است.

پتاسیم بالا

دانه آووکادو از میزان زیادی از پتاسیم که اهمیت زیادی برای بدن ما دارد تشکیل شده است. جالب است بدانید سطح پتاسیم در دانه آووکادو نارس بسیار بیشتر از آووکادو رسیده است.

حاوی چربی سالم

همان طور که در مقاله قبلی در مورد فواید سلامتی آوکادو صحبت کردیم، این میوه می تواند به شما در نبرد با برآمدگی شکم و کاهش وزن کمک کند. هسته این میوه حاوی چربی سالم و فیبر زیادی است که به شما احساس سیری می بخشد پس از پر خوری و خوردن چربی های بد جلوگیری می کند به طوری که با خوردن روزانه یک دانه آووکادو می توانید از بسیاری از هوس ها اجتناب کنید.