غذا خوردن قبل از خواب

با وجود اینکه شما ممکن است شنیده باشید، خوردن غذا قبل از خواب مناسب نیست. اما در واقع، خوردن میان وعده قبل از رفتن به رختخواب ممکن است به شما کمک کند تا خواب بهرتی داشته بشید.

این که آیا شما با خوردن قبل از خواب شبانه می خواهید استراحت بهتری داشته باشید و یا به سادگی به دلیل گرسنگی این کار را انجام می دهید، به هر حال گزینه های هوشمند و سالمی برای خوردن قبل از خواب وجود دارد.

خوردن غذا به دلیل گرسنگی شدید

هنگامی که گرسنه هستید؛ معده می تواند شما را از خواب بیدار کند. همچنین می تواند خطر سوزش معده را در هنگام خواب افزایش دهد. علاوه بر این، از نشانه های طبیعی گرسنگی بدن شما در شب کاهش سطح انرژی در هنگام صح است؛ که باعث پر خوری در روز بعد می شود.

در این زمینه مصرف یک نوشیدنی سبک که حدود ۲۰۰ کالری دارد به اندازه کافی کافی است تا بتواند گرسنگی را در تمام طول شب از بین ببرد. اما آنقدر سنگین نیست که موجب خواب بیشتر یا باعث افزایش وزن شما شود.

غذاهای سالم برای آخر شب

هنگام انتخاب غذایی برای مصرف در انتهای شب، مهم است چیزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی باعث سیری شود تا اشتها را تا صبح رفع کند؛ اما همچنان سالم باشد.

به عنوان مثال پنیر خوردن قبل از خواب یک پیشنهاد ایده آل است. پنیر حاوی پروتئین کازئین است که به آرامی در بدن آزاد می شود و گرسنگی را از بین می برد.

متخصص تغذیه آقای Moskovitz می گوید پنیر و مشتقات پنیر همچنین عرضه ی ثابت اسید آمینه را در طول شب فراهم می کند؛ که به ساخت و بازیابی عضلات کمک می کند.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی طبیعی را به این میان وعده اضافه کنید تا زمان هضم و حتی کنترل گرسنگی را نیز افزایش دهید.

در نهایت پاپ کورن بدون چربی یکی دیگر از میان وعده های مناسب برای خوردن قبل از خواب است. یک کیسه کوچک ۱۰۰ کالری پاپ کورن را با یک قاشق غذاخوری پنیر پارمسان مصرف کنید.

مواد غذایی برای خوردن قبل از خواب برای خواب بهتر

بهترین راه برای خواب بهتر این است که مغز را آرام کرده؛ و برای زمان خواب آماده کنید. یک راه برای انجام این کار با خوردن بعضی غذاها است.

مبارزه با بی خوابی با آشپزی در واقع مربوط به خوردن ترکیب مناسب غذاها برای ایجاد قابلیت خوابیدن است. تریپتوفان، نوعی آرامبخش است که مسئول خواب آلودگی است؛ و به بدن کمک می کند تا سروتونین تولید کند. این انتقال دهنده عصبی باعث احساس آرامش و خواب آلودگی می شود.

کامل کردن یک منبع تریپتوفان با غذای غنی از کربوهیدرات باعث می شود که اثرات آن قوی تر باشد. کربوهیدرات با پاکسازی اسید آمینه که با تریپتوفان رقابت می کنند، به ورود بهتر این ماده خواب آلود به خون و مغز کمک می کند.

میان وعده هایی که به خواب شما کمک می کنند

یک غذای عالی برای خوابیدن، ماست یونانی با عسل و موز خرد شده است.

ماست، عسل و موز حاوی تریپتوفان است. موز همچنین غنی از پتاسیم برای کمک به افزایش تمایل به خوابیدن است و منبع خوبی از کربوهیدرات هستند. گرچه اغلب این موارد به عنوان یک گزینه صبحانه در نظر گرفته می شود؛ اما به عنوان میان وعده ای برای پیش از خواب نیز مناسب است.

همچنین غلات و گندم کامل نیز یک میان وعده کامل برای خوردن قبل از خواب شب است؛ و دارای تعادل عالی بین هر دو مورد  پروتئین و کربوهیدرات است.

از دیگر میان وعده های شبانه خوب می توان به ساندویچ کره بادام زمینی اشاره کرد.

همچنین اگر شما به دنبال نوشیدنی ای هستید تا به خواب شما کمک کند؛ آب گوجه فرنگی را امتحان کنید.