خوردن میوه بعد از غذا

به گزارش وبسایت پیام سلامت بر اساس مطالعات وب سایت Chi Health و Workplace Wellness Solutions برخی از افراد به اشتباه معتقدند که بلافاصله خوردن میوه بعد از غذا می تواند باعث بیماری شود.

این درست است که اصول آیورودا در ترکیب غذاها بیان می کند که خوردن میوه به تنهایی بهترین روش برای هضم آن است؛ اما شما می توانید مطمئن باشید که خوردن میوه در هر زمان در طول روز یک انتخاب سالم است که با مصرف آن ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی خود را افزایش می دهید.

شگفتی های تغذیه با میوه

میوه بخش مهمی از رژیم غذایی شماست، زیرا مواد مغذی کلیدی را که ممکن است از غذاهای دیگر که به طور معمول می خورید، بدست نمی آورید، تامین می کند.

با توجه به بررسی وب سایت MyPlate.gov، خوردن مقدار زیادی میوه با کاهش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی همراه است.

همچنین رژیم غذایی غنی از میوه ممکن است شما را از دیابت نوع ۲ و نوع خاصی از سرطان محافظت کند.

وب سایت MyPlate.gov همچنین یادآور می شود که میوه یک منبع خوب پتاسیم است که به حفظ فشار خون شما کمک می کند.

اغلب میوه ها دارای چربی کمی هستند؛ که باعث می شود آنها یک راه هوشمندانه برای کنترل وزن باشند.

میوه برای دسر

میوه کمک می کند که یک دسر، خوشمزه و مغذی باشد. میوه حاوی شکر طبیعی است که بدین معنی است که شیرین بدون قند مصنوعی اضافه شده است.

به گفته انجمن قلب آمریکا، دسرهای سنتی مثل کیک، کوکی ها و بستنی حاوی مقدار زیادی شکر اضافه شده است که باعث افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن و بیماری های قلبی می شود.

انتخاب میوه به عنوان دسر همچنین به شما کمک می کند مصرف خود را از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی که در اکثر دسرهای سنتی وجود ندارد افزایش دهید.

خوردن میوه بیشتر

در حالی که شام می خورید، یک کاسه از چند نوع میوه مانند سیب، موز، انواع توت ها، خربزه و مرکبات را با هم مخلوط کنید و آن را در یخچال قرار دهید.

این کاسه میوه ای که قبلا آماده شده است می تواند بلافاصله بعد از شام به عنوان یک دسر مفید و خوشمزه مصرف شود؛ یا اینکه می توانید قبل از خواب آن را میل کنید.

اگرچه شما می توانید میوه را به عنوان بخشی از صبحانه، ناهار و شام و همچنین دسر بخورید؛ اما لازم نیست از میوه خوردن حتی در فاصله میان وعده های غذایی بترسید.

به عنوان مثال، خوردن یک سیب کامل یک یا دو ساعت پس از خوردن صبحانه، مضر نیست؛ و در واقع، شما را با فیبر و مواد مغذی تا زمانی که ناهار بخورید، سیر نگه داشته تا احساس گرسنگی نکنید.

در مصرف میوه دیوانه نباشید

در حالی که میوه بسیار مغذی است؛ اما به هر حال حاوی کالری است. اگر بعد از صرف غذا با مقدار زیادی کالری، یک کاسه میوه نیز مصرف کنید، ممکن است کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید.

مصرف بیش از حد کالری، حتی از غذاهای سالم مانند میوه، سبب افزایش وزن می شود. پس در این زمینه دقت کنید که میزان کالری دریافتی از وعده های غذایی و میوه و… موجب بر هم خوردن تعادل مصرف کالری روزانه شما نشود.