خوردن میوه قبل از خواب

یک تکه خربزه شیرین و آبدار و یا توت فرنگی تازه، می تواند تنها چیزی باشد که شما بدون نگرانی از شکر آن می توانید در هنگام شب و قبل از خواب مصرف کنید. در این سناریو خوردن میوه قبل از خواب ممکن است به شما در از دست دادن وزن کمک کند. اما اگر میوه باعث مشکلات گوارشی می شود و خواب را مختل می کند، بهتر است آن را چند ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

خوردن قبل از خوابیدن

برخی از کارشناسان می گویند خوردن غذا در شب موجب افزایش وزن می شود و خواب را مختل می کند.

این در حالی است که برخی می گویند یک میان وعده قبل از خواب می تواند مفید باشد. تام فری از انجمن ملی چاقی به Online Mail می گوید که خوردن در خارج از الگوی سه وعده غذا در هر روز می تواند هورمون هایی را که اشتها و کالری مصرف می کنند، ناراحت کند.

با این حال، اگر شما واقعا نیاز به یک میان وعده قبل از خوابیدن دارید، میوه انتخاب خوبی است. میوه با داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، مواد شیمیایی گیاهی و فیبر منبع مغذی و مفیدی هستند.

اگر شما در شب به شیرینی ها تمایل دارید؛ مصرف یک تکه میوه تازه یک جایگزین بسیار مفید است و می تواند شما را از قند و چربی های اضافه شده ناسالم نجات دهد.

مسئله افزایش وزن

اکثر میوه ها دارای کالری کم هستند، بنابراین مصرف چند تکته میوه اگرچه باز هم مقداری کالری دارد؛ اما نه آنقدر که باعث چاقی شما شود. با این وجود، کالری هایی که می خورید نباید بیش از آنچه که برای حفظ وزن متعادل نیاز دارید باشد.

مشکلات گوارشی

اگر شما دچار یک مشکل گوارشی مانند بیماری کرون یا سندرم روده تحریک پذیر باشید، یا از سوء جذب فروکتوز رنج می برید، خوردن میوه ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

در این شرایط خوردن میوه قبل از خواب باعث ناراحتی معده می شود و خواب شما را مختل می کند؛ و روز بعد احساس خستگی می کنید.

اگر از رفلاکس اسید رنج می برید، خوردن میوه قبل از اینکه به رختخواب بروید، می تواند فاجعه آمیز باشد. میوه های دارای اسید اسکین مانند پرتقال و آناناس برای افرادی که دارای ریفلاکس اسید هستند مشکل زا است و باید از مصرف انها اجتناب کنند.

نکات درباره یک میان وعده سالم شبانه

اگر تصمیم به خوردن میوه قبل از خواب دارید، سعی کنید این کار را به روشی سالم انجام دهید.

از میوه کنسرو شده در شربت های  شیرین اجتناب کنید. اگر میوه های خود را با مواد غذایی دیگر جفت می کنید، در انتخاب گزینه های خود دقت کنید.

غذاهای تند و چرب می توانند خواب شما را مختل کنند. کاسه ای از بلوبری با شیر کم چرب یا مخلوط توت فرنگی در ماست غنی شده یونانی در این زمینه پیشنهاد خوبی است.

همینطور میزان مصرف کالری های خود را دست کم برای مدت یک هفته بسنجید تا مطمئن شوید از حد تعادل خارج نشده است.

در نهایت اگر متوجه شدید که خوردن میوه قبل از خواب باعث اختلال در خواب شما می شود، ترجیحا یکی دیگر از میان وعده های سالم را انتخاب کنید.