درمان خوراکی ریزش موها

ریزش مو پدیده ای است که بسیاری از افراد، چه مرد و چه زن را درگیر کرده است و چون مو از نشانه های ظاهری و زیبایی است ریختن آن می تواند عواقب بسیاری مانند کاهش اعتماد به نفس را به همراه داشته باشد.. با دیدن علائم اولیه ریزش مو سعی ابتدا با تغذیه تا حد ممکن از آن جلوگیری کنید اما چه بخوریم که از ریزش موها جلوگیری کند؟ در ادامه ۱۰ گونه از بهترین مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم این مواد به درمان خوراکی ریزش موها معروفند.

درمان خوراکی ریزش موها

عدس، سویا و لوبیا: این مواد سرشار از آهن، روی، پروتئین و بیوتین است. از آن ها در وعده های غذایی به صورت مداوم استفاده کنید.

آب چغندر: این ماده مفید حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، ویتامین B و ویتامین C است که می توانند درمان خوراکی خوبی برای ریزش مو باشند.

تخم مرغ: یکی از موادی که موجب می شود بافت پوست سر ترمیم شده و غدد چربی اطراف فولیکول مو تقویت شود روی است. آهن نیز عاملی است برای رساندن اکسیژن به پیاز مو. تخم مرغ سرشار از روی و آهن است حتما روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنید.

گردو: از خواص گردو بسیار شنیده اید ولی چرا گردو برای مو خوب است؟ گردو حاوی مقدار زیادی مس است که رنگ طبیعی موها را دوام می بخشد. گردو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین E و بیوتین است که موها را در برابر عوامل طبیعی مانند نورخورشید محافظت می کند.

سبزیجات برگ دار: کلم، اسفناج و شنبلیله درمانی مناسب برای ریزش مو هستند حتی می توانید تخم شنبلیله را به همراه عسل مخلوط کرده و روزانه یک قاشق چای خوری مصرف کنید.

درمان خوراکی ریزش موها
درمان خوراکی ریزش موها

گل رنگ: روغن گل رنگ می تواند عروق سر را گشاده کرده و جریان خود را در آن بیشتر کند روزانه ۲۰ دقیقه از این روغن بر روی موها ماساژ دهید.

مریم گلی: در طب سنتی، این گیاه برای درمان و جلوگیری از ریزش مو بسیار توصیه شده است. این گیاه را می توانید به صورت دم کرده و یا به عنوان ادویه همراه غذا میل کنید.

صدف: این ماده نیز مانند تخم مرغ حاوی مقدار زیادی روی است که می تواند در ترمیم و بازسازی موها کمک کند.

زغال اخته: با وجود ویتامین C در زغال اخته گردش و جریان خود در اطراف فولیکول ها تقویت و ریزش موها درمان می شود.

ماهی: این ماده غذایی با روغن های سالمی که در خود دارد خشکی موها را درمان کرده و ویتامین D موجود در آن موها را تقویت می کند.