آیا چشم هایتان خسته، متورم و کبود هستند و در روزهای آینده هم باید در یک جشن شرکت کنید؟ …

نگران نباشید، ما در اینجا روش های درمانی را به شما آموزش می‌دهیم که این روش ها به بازگشت چشمانی زنده و بانشاط کمک می‌کنند و کبودی ها را از بین می‌برند.

برای درمان چشم های متورم، سرما را امتحان کنید

با کمپرس های آب سرد، چشم های تان را مرطوب کنید، سپس این کمپرس ها را روی چشم تان قرار دهید. به جای استفاده از کمپرس آب سرد می‌توانید حلقه هایی از یک خیار خنک را روی چشم تان بگذارید، اثرش مانند همان کمپرس خواهد بود. خیار خواص جادویی ندارد و تأثیرش احتمالاً به خاطر همان رطوبت عادی است که توسط حلقه های خیار به سطح چشم منتقل می‌شود (خیار یک صیفی ویژه از لحاظ وفور آب است).

روش دیگر، که معمول تر است، قرار دادن تکه های یخ درون یک پارچۀ سفید و تمیز، بر روی چشم است.

برای برطرف کردن خستگی، از رطوبت بهره ببرید

بعد از برداشتن کمپرس ها، چشم های تان را خوب خشک کنید سپس یک کرم مرطوب کننده دور چشم های تان بمالید. اگر کرم مخصوص ضد کبودی دارید، حالا وقتش است که از آن استفاده کنید !

برای رفع گودی زیر چشم ها، ماساژشان دهید

اگر چشم های تان متورم هستند، خیلی آرام اطراف چشم را با نوک انگشت اشاره ماساژ دهید. از گوشۀ داخلی چشم ماساژ را شروع کرده و به سمت خارج ادامه دهید. سپس با اعمال فشارهای بسیار ملایم در نقطه نقطۀ اطراف چشم، این ناحیه را بسیار آرام صاف و هموار کنید.

درمان مادربزرگ ها برای برطرف کردن کبودی و گودی زیر چشم

شما می‌توانید برای رفع این مشکل، گل های بابونۀ صحرایی کیسه ای (اگر این گیاه را در دسترس ندارید، چای هم کارساز است) استفاده کنید. ابتدا بگذارید بابونه های صحرایی خوب دم بکشند، سپس باید خنک شوند؛ بعد از خنک شدن می‌توانید کیسه ها روی چشم های تان بگذارید.

و دربارۀ آرایش

به عنوان آخرین توصیه، از کشیدن سرمه و خط چشم اجتناب کنید. به طور کلی باید سعی کنید که زیاد آرایش نکنید. اگر قلم یا برطرف کنندۀ ضد کبودی دارید، این وسیله فقط زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و مؤثر باشد که رنگش روشن تر از رنگ زمینۀ آرایش باشد.

و همچنین…

زمانی که می‌خواهید بخوابید یا استراحت کنید از تمام این روش های مراقبتی بهره ببرید. زیاد آب بنوشید و تغذیه ای سبک، با میزان اندک از فرآورده های حیوانی و چرب اما سرشار از میوه، سبزیجات و غلات ِ ترجیحاً کامل برای خود انتخاب کنید. از دخانیات و الکل اجتناب کنید. اگر هم می‌توانید کمی فعالیت جسمی داشته باشید…

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health