دروه نقاهت آنفولانزا و روش های تسریع در بهبود آن

آنفولانزا یک بیماری ناخوشایند و بسیار مسری است که توسط ویروس آنفلوانزا ایجاد می شود. دروه نقاهت آنفولانزا می تواند از موارد خفیف، چند روز با علائم جزئی تا چند هفته با علائم شدید و تهدید کننده ادامه داشته باشد.

برای بسیاری از افراد، آنفولانزا به معنی صرف وقت خود به مدت یک هفته یا بیشتر در رختخواب با علائمی مانند درد عضلات، گلو درد، سردرد، احساس خستگی و به احتمال زیاد همراه تب است. به طور کلی، آنفلوآنزا معمولا در زمستان و اوایل بهار ظاهر می شود و می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد.

دروه نقاهت آنفولانزا

انجمن ریه آمریکا اعلام کرده که دروه نقاهت آنفولانزا برای اکثر مردم یک هفته است اما برای برخی از افراد خاص که بیشتر مستعد ابتلا به عوارضی مانند سینوزیت، برونشیت، عفونت گوش و ذات الریه هستند می تواند تهدید کننده باشد.

دروه نقاهت آنفولانزا
دروه نقاهت آنفولانزا

دکتر وارنادا کاریم نوروود اضافه می کند که بسیاری از علائم آنفلوآنزا به تدریج در طول دو تا پنج روز بهبود می یابد، اما غیر معمول نیست که بیش از یک هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند. اما باید هرگونه عوارض آنفولانزا که تهدید کننده است را مدنظر قرار داد. علائم این بیماری تا هفت روز پس از مسری شدن آن ادامه داد اما گاهی علائم ویروس آنفلوانزا حتی یک روز قبل از ابتلای کامل، آغاز می شود.

روش های تسریع در بهبود آنفولانزا

اکثر افراد مبتلا به آنفلوآنزا با مقدار زیادی استراحت و نوشیدن آب کافی بهبود می یابند. اما موارد جدی از آنفلوآنزا را می توان با داروهای برطرف کرد و حتی ممکن است نیاز به نظارت پزشکی مستمر داشته باشد. برخی از درمان های طبیعی مانند خوردن مواد و میوه های حاوی ویتامین C، عصاره اقطی، چای سر خال (اکیناسه)، عسل، ترب کوهی و حفظ هیدارته بدن نیز وجود دارد که برای درمان آنفولانزا موثر بوده و می تواند از شدت علائم بیماری بکاهد. این درمان ها گاها تسکین دهنده بوده و می تواند دروه نقاهت آنفولانزا را کاهش دهد.