افراد مبتلا به دیابت می توانند فلفل دلمه بخورن

به صورت کوتاه باید گفت بله. افراد مبتلا به دیابت می توانند فلفل دلمه بخورند. اگرچه میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی رژیمی تازه و سالم هستند؛ اما افرادی که دارای شرایط خاص سلامتی هستند ممکن است به اطلاعات بیشتری درباره هر مواد غذایی نیاز داشته باشند.

با ادامه این مطلب همراه پیام سلامت باشید.

با افزایش سطح قند خون و عدم وجود یا کمبود انسولین، افراد مبتلا به دیابت باید کالری و کربوهیدرات خود را برای حفظ سلامتی محاسبه کنند. اما از آنجا که فلفل دلمه محصولی با فیبر بالا و نسبتا کم کالری و کربوهیدرات است، می توان آن را یک انتخاب عالی برای رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت دانست.

مهمترین مسئله در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت

یکی از مسائل اصلی در رژیم های غذایی بیماران دیابتی شمارش دقیق مصرف کربوهیدرات است. اگرچه کربوهیدرات برای سطح انرژی بدن ضروری است؛ اما مقدار زیاد آن می تواند موجب افزایش شدید قند خون شود.

پزشک شما می تواند به شما در تعیین میزان مصرف کربوهیدرات مناسب بر اساس وضعیت سلامت فعلی و تشخیص سطح دیابت شما کمک کند. سپس، میزان مصرف روزانه کربوهیدرات شما در میان نشاسته ها، قندها و فیبر تقسیم می شود.

کربوهیدرات در فلفل دلمه

بیشتر فلفل ها حاوی حدود ۵ تا ۷ گرم کربوهیدرات در هر فنجان هستند. اگرچه برخی از آنها مانند فلفل قرمز می توانند ۹ تا ۱۰ گرم کربوهیدرات در یک فنجان داشته باشند.

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، فلفل به عنوان یک سبزی گیاهی غنی شده به شمار می رود که این بدان معنی است که اکثر کربوهیدرات های موجود در فلفل به شکل فیبر قرار هستند.

متخصصان مایوکلینیک توضیح می دهند که فیبر نه تنها به تنظیم قند خون کمک می کند، بلکه خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

سایر مزایای فلفل

فلفل همچنین دارای ویتامین A و C است. فقط ۱ فنجان فلفل قرمز، زرد یا نارنجی خرد شده، بیش از ۱۰۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده برای هر دو ویتامین را فراهم می کند.

بر اساس یک مطالعه که در شماره ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ در مورد آنتی اکسیدان ها و ردیاب سیگنالینگ نشان داده شده، ویتامین C موجب افزایش جریان خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ (دیابت غیر وابسته به انسولین) می شود؛ و ویتامین K به فعال کردن پروتئین هایی که از انعقاد خون پشتیبانی می کنند، کمک می کند.

به طور کلی تمام انواع فلفل مقدار زیادی فیبر، فولات، ویتامین K، بتا کاروتن و مجموعه ای از مواد معدنی را فراهم می کنند.

ایده هایی برای مصرف فلفل

فلفل خام به تنهایی یک میان وعده کامل است و همچنین می توانید در انواع سالاد مصرف شود.

استفاده از فلفل ها برای اضافه کردن طعم و بافت به سس ماکارونی یا سالسا خانگی نیز پیشنهاد مناسبی است. همچنین سوپ فلفل ها ایده دیگری است که می توانید به آن فکر کنید. همچنین می توان شکم فلفل دلمه را با مرغ و پیاز و قارچ و یا گوشت گاو و برنج و لوبیا پر کنید و دلمه فلفل تهیه نمایید.