توده پشت زانو

برخی از داروهای روزمره ای که برای درد مزمن زانو استفاده می شوند، می توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند. فشار خون بالا یک وضعیت جدی است که بر روی ۱ نفر از هر ۳ آمریکایی تاثیر می گذارد و می تواند منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی و مشکلات دیگر شود.

بسیاری از افراد از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID ها) برای کنترل درد ناشی از استئوآرتریت استفاده می کنند. این داروها، داروهای محبوبی هستند.

حدود ۲۳ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا هر روز از داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن (Advil) یا ناپروکسن (Aleve) استفاده می کنند. اما در حالی که NSAID ها ممکن است به کاهش درد آرتریت کمک کنند، می توانند به قلب نیز آسیب برسانند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد رابطه بین فشار خون و درد زانو صحبت می کنیم.

رابطه بین فشار خون و درد زانو

NSAID ها می توانند موجب افزایش اندک فشار خون شوند و ممکن است اثر برخی از داروهای فشار خون را کاهش دهند. استفاده از NSAID لزوما منجر به مشکلات قلبی نمی شود. اما فشار خون بالا عامل خطری برای ایجاد حمله قلبی و سکته مغزی است.

مطالعات، استفاده منظم از NSAID های خاص و خطرات احتمالی مرتبط با مرگ زودرس ناشی از یک حمله قلبی یا سکته مغزی را مورد بررسی قرار دادند. محققان متوجه شدند:

یک مطالعه نشان داد که استفاده منظم از ایبوپروفن و دیکلوفناک با افزایش شانس ۳۰٪ عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی همراه است.

مطالعه دیگری که بر روی افراد سالم (افرادی که سابقه بیماری قلبی ندارند) انجام شد نشان داد که مصرف ایبوپروفن خطر سکته مغزی را ۲۹٪ افزایش می دهد. یک مطالعه مشابه نشان داد که استفاده مکرر از دیکلوفناک با ۹۱٪ افزایش خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی همراه است.  روفکوکسیب (Vioxx) این خطر را ۶۶٪ افزایش داد. اداره غذا و داروی ایالات متحده Vioxx را  با توجه به خطرات قلبی مرتبط با آن، از بازار جمع آوری کرد.

در این مطالعه مشخص شد که در افرادی که مقدار زیادی دیکلوفناک یا روفکوکسیب مصرف کردند، خطر ابتلا به حمله قلبی دو و سه برابر بیشتر است.

در مقایسه با سایر داروهای ضدالتهابی، ناپروکسن نسبتا ایمن است.

اگر به طور منظم برای درمان درد زانو از داروهای ضد التهابی استفاده می کنید و نگران رابطه بین فشار خون و درد زانو هستید، با پزشک مشورت کنید. ممکن است گزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوانند درد را بدون افزایش خطر ابتلا به عوارض قلبی کاهش دهند.

ورزش؛ راه حل مفید

رابطه بین فشار خون و درد زانو
رابطه بین فشار خون و درد زانو

وقتی زانوهای شما درد می کنند، آخرین چیزی که به آن فکر می کنید این است که بلند شوید و حرکت کنید. ممکن است فکر کنید که ورزش کردن، وضعیت زانو شما را بدتر می کند. اما کارشناسان می گویند که فعالیت بدنی در واقع یک تسکین دهنده طبیعی درد است. این کار همچنین می تواند فشار خون شما را بهبود بخشد. در واقع، بی تحرکی زیاد، خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر بیماری های مزمن را افزایش می دهد. این بیماری های شامل چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی هستند.

ورزش منظم و سبک، مانند راه رفتن، می تواند به کاهش درد کمک کند. فعالیت بدنی روزانه می تواند به درد و سفتی کمتر و انعطاف پذیری و تحرک بیشتر منجر شود. همه این ویژگی ها می توانند خلق و خوی شما را بهبود و انرژی را افزایش دهند. به علاوه، ورزش کردن جریان خون در قلب شما را بهبود می دهد. این عامل برای کنترل فشار خون مفید است. ورزش را به عنوان راهی برای درمان مشکلات زانوها، قلب و مشکلات عمومی تلقی کنید.