رابطه جنسی پس از سقط جنین

رابطه جنسی پس از سقط جنین یک موضوع بسیار بحث برانگیز است. اختلاف قابل توجهی در مورد اینکه آیا رابطه بی خطر پس از سقط جنین وجود دارد؟ یک زن چه مدت باید صبر کنید تا بتواند رابطه اش را از سر گیرد؟ و سوالاتی از این دست وجود دارد. برای بسیاری از زنان رابطه جنسی پس از سقط جنین یک بحث عاطفی است. برخی از زنان نمی توانند حتی هفته ها و ماه ها پس از سقط، خود را از نظر ذهنی آماده رابطه کنند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که زنان باید یک چارچوب زمانی پس از سقط داشته باشند که در آن از مقاربت جنسی اجتناب کنند.

بهترین زمان برای رابطه جنسی پس از سقط جنین

در اغلب موارد، از سرگیری رابطه جنسی پس از سقط جنین پس از آن که خونریزی سقط متوقف شد مانعی ندارد. معمولا این خونریزی دو هفته طول خواهد کشید. گرچه این زمان می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. رابطه جنسی قبل از این زمان، شانس عفونت در رحم را افزایش می دهد.

رابطه جنسی پس از سقط جنین
رابطه جنسی پس از سقط جنین

بارداری پس از سقط جنین

اگر شما و همسرتان می خواهید برای شروع بارداری بعدی تلاش کنید، باید تا اولین چرخه قاعدگی پس از سقط جنین صبر کنید. در اغلب موارد اولین دوره، ۴ هفته یا بیشتر طول می کشد. حدود سه هفته طول می کشد تا سطح هورمون ها پس از سقط جنین بهبود یافته و به حالت طبیعی برگردد. برخی از زنان بر این باورند که ترشحات قهوه ای یا زرد از واژن در این زمان نشانه ای از آماگی آن ها برای باروری است، اما این طور نیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند قبل از تلاش مجدد برای بارداری سه ماه صبر کنید.

شانس بارداری مجدد پس از سقط جنین

بسیاری از زنان می توانند در کمتر از دو هفته پس از سقط جنین باردار شوند. اگر قصد ندارید پس از سقط جنین باردار شوید حتما با شروع رابطه خود از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید زیرا احتمال زیاد وجود دارد که یک زن بلافاصله پس از سقط جنین باردار شود.