راهنمای لازم برای کنترل استرس

استرس یکی از اجزا جدایی ناپذیر زندگی امروزی است از طرفی موثرترین راه برای خنثی کردن اثرات منفی استرس مهار کردن و غلبه بر آن است. در ادامه این مطلب چند راهنمایی کلی و مفید برای کنترل استرس و غلبه بر آن را به شما یاد خواهیم داد. با ما همراه شوید.

واقع بین باشید

تخمین بیش از حد از توانایی خود را متوقف کنید و سعی کنید با مدیریت زمان به از بین بردن بسیاری از استرس های خود کمک کنید.

“نه” گفتن را یاد بگیرید

در زندگی شخصی و یا حرفه ای، هدف و اولویت هایتان چیست؟ اگر هدفتان مشخص باشد دیگر وظایف دیگران و در پی آن استرس را پذیرا نمی شوید. در این حال اولویت با خودتان است نه با دیگران. پس سعی کنید بتوانید بگویید “نه”

پذیرفتن اجتناب ناپذیر است

در زندگی بعضی چیز ها را نمی تواند تغییر داد، بنابراین بهتر است یاد بگیرید که به سادگی با آنها زندگی کنید! به عنوان مثال، مشکلات ترافیک به دست شما حل نمی شود پس بهتر است از حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا استرس را در خود مدیریت کنید.

مراقب آنچه می خورید باشید

حذف و یا کاهش کافئین، شکر، الکل، سیگار و موادی که می توانند در سیستم عصبی شما ویرانی ایجاد کند به کنترل استرس کمک می کند. به جای آن ها غذاهای غنی از ویتامین C، مانند زغال اخته، که می تواند به کاهش سطح کورتیزول، که همان هورمون استرس است منجر شوذ را انتخاب کنید.

ناهار را روی میز کارتان نخورید

وقت ناهار رسیده. از پشت میزتان بلند شوید و به آبدارخانه یا نزدیک ترین رستوران بروید و در آنجا غذا بخورید. این تغییر در محیط به شما کمک می کند تا وقتی به محل کارتان باز می گردید تمرکز بیشتر و استرس کمتری داشته باشید.

راهنمای لازم برای کنترل استرس
کنترل استرس

ورزش کنید

دو هورمون کورتیزول و آدرنالین با استرس تولید می شوند. این هورمون ها باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و قند خون می شوند. ورزش به رهایی از تنش و رسیدن به تعادل شیمیایی بدن شما کمک می کند همچنین ورزش به آزاد شدن اندورفین، هورمون آرامش منجر می شود.

نگرش مثبت داشته باشید

هنگامی که شما احساس ضعف و استرس دارید، یک لحظه به چیزی که باعث می شود شما در زندگی شاد باشید فکر کنید. این استراحت کوتاه به شما اجازه می دهد تا نسبت به همه چیز مثبت فکر کنید، لبخند زده و به کار باز گردید.

خودتان را بیان کنید

روابط اجتماعی کمک می کند هورمونی به نام اکسی توسین در بدن منتشر شود. این هورمون با استرس مبارزه کرده و به کاهش فشار کمک می کند. صحبت کردن در مورد نگرانی هایتان با کسانی که به شما نزدیک هستند می تواند در کنترل استرس های ایجاد شده در انزوا کمک کند.