راه های از بین بردن مورچه ها به طور طبیعی

مورچه های شکر مورچه های کوچک سیاه و سفید و یا قهوه ای هستند که عاشق تغذیه از شکر و مواد غذایی شیرین هستند. یک گونه مورچه نیز به نام مورچه شکر نواری وجود دارد (کمپونتوس کنسوبرینوس) (Camponotus consobrinus). با این حال، بسیاری از مردم از مورچه فرعون، مورچه های راه پیما و مورچه ها سیاه و سفید کوچک به عنوان مورچه ها شکر یاد می کنند. این حشرات کوچک عاشق حمله به خانه هستند جایی که در آن ها در جستجوی غذاهای شیرین، نان و دیگر اقلام چرب هستند. مورچه های شکر معمولا به خانه از طریق پنجره باز، ترک زیر درب و درز بین قرنیزهای وارد می شوند. آن ها در مکان های تاریک و مرطوب، به ویژه در کابینت آشپزخانه و سینک زندگی می کنند. راه های طبیعی موثر زیادی برای از بین بردن مورچه ها در خانه شما وجود دارد. در حال حاضر ممکن است در کابینت های آشپزخانه خود موادی مانند سرکه، قهوه و آب لیمو داشته باشید که به طور موثری می توانند مورچه های شکر را کنترل و در صورت لزوم، آن ها را نابود کنند. برخی از این مورچه ها می تواند گاز بگیرند و یا شما را نیش بزنند و حتی باعث گسترش بیماری شوند. بنابراین، برخی از افراد، نابودی کامل مورچه هایی که در خانه هستند را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از درمان های طبیعی برای از بین بردن مورچه ها ی معمولی و مورچه ها پرنده هم چنین می توانند به شما برای خلاص شدن از شر مورچه های شکر کمک کنند. معمولا، شما نیاز به استفاده از ترکیبی از مواد دافع طبیعی و تله، برای خلاص شدن از شر مورچه های شکر می باشید. مزیت استفاده از روش های طبیعی از بین بردن مورچه ها این است که اگر چه این مواد برای مورچه ها سمی هستند، اما بسیاری از آن ها برای شما، خانواده شما، و یا حیوانات خانگی مضر نیست.

راه های طبیعی از بین بردن مورچه ها

مورچه های شکر به هر چیزی که شیرین باشد جلب می شوند. بنابراین، بسیاری از از طعمه ها برای مورچه ها شامل مواد مانند شکر و عسل برای فریب آن ها ها می باشند. برای خلاص شدن سریع از شر مورچه ها، مواد سمی در مخلوط این مواد استفاده می شود. علاوه بر این ها، مواد تشکیل دهنده ای وجود دارند که می تواند به عنوان مواد دافع طبیعی مورچه، برای جلوگیری از ورود آن ها به خانه ها و مواد غذایی موجود در آشپزخانه استفاده شود. در این جا برخی از بهترین روش های طبیعی برای از بین بردن مورچه ها آورده شده اند.

اسید بوریک و عسل

اسید بوریک یک حشره کش طبیعی است که می تواند با عسل،  برای کشتن موثر مورچه ها و کلونی آن ها مخلوط شود. مخلوط کردن اسید بوریک و عسل یک طعمه برای جلب مورچه ها  ایجاد می کند که سپس ها این مورچه ها آن را خورده و به کلونی خود بر می گردند. مورچه های کلونی شروع به تغذیه از مخلوط و سموم اسید بوریک می کنند. شما باید با احتیاط از اسید بوریک استفاده کنید به دلیل آن که سمی است. این اسید یک آفت کش و حشره کش است و در صورت مصرف می تواند باعث آسیب شود بنابراین این ماده را از دسترس کودکان و حیوانات خانوادگی دور نگه دارید. برای از بین بردن مورچه ها ، خمیری با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذا خوری اسید بوریک، در یک کاسه کوچک، تهیه کنید. آن را بر روی یک تکه از مقوا قرار دهید و در جایی که مورچه ها را می بینید بگذارید. هر چند روز یک بار تله را جایگزین کنید. اسید بوریک و عسل به از بین بردن کلونی مورچه ها که به خانه شما حمله کرده اند کمک می کند. تا زمانی که مورچه های شکر به طور کامل ناپدید شوند گذاشتن طعمه را ادامه دهید.

بوراکس و شکر

بوراکس برای مورچه ها سمی است و شما می توانید برای ساخت یک طعمه و تله برای از بین بردن مورچه ها آن را با شکر مخلوط کنید. این کار شبیه به روش اسید بوریک و عسل است که به دلیل وجود شکر مورچه ها جذب طعمه می شوند و زمانی که مورچه ها آن را مصرف کنند بوراکس موجود، موچه های شکر را از بین می برد. بوراکس یک ماده معدنی طبیعی است اما شما نباید آن را مصرف کنید چرا که مدرک معتبری در مورد امنیت آن در انسان وجود ندارد. نصف فنجان شکر، را با یک و یک دوم قاشق غذاخوری بوراکس، و حدود یک و یک دوم فنجان آب گرم مخلوط کرده و از آن به عنوان راه حلی برای از بین بردن مورچه ها استفاده کنید. تکه ای از پنبه را در مخلوط غلطانده و آن را در درب جایی که مورچه ها از آن جا عبور و مرور می کنند قرار دهید. مورچه های شکر جذب طعمه می شوند و آن ها را با خود به کلونی بر می گردانند که در نهایت  موجب نابودی تمام مورچه ها خواهد شد. باقی مانده محلول را می توان در یک شیشه نگه داشت، اما به یاد داشته باشید به وضوح بر روی شیشه برچسب دور از دسترس کودکان نگهداری شود را بزنید. شما هم چنین می توانید یک محلول خشک از بوراکس و قند برای خلاص شدن از شر مورچه ها تهیه کنید. در یک ظرف قدیمی، ۳ قسمت قند و یک بخش بوراکس را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در محلی که مورچه ها از آن جا عبور و مرور می کنند قرار دهید. آنها مخلوط قند و بوراکس را با خود به کلونی بر می گردانند که در نهایت  موجب نابودی تمام مورچه ها خواهد شد.

سرکه

اگر شما متوجه حضور مورچه های شکر در آشپزخانه خود شدید می توانید از سرکه سفید به عنوان یک آفت کش طبیعی برای کشتن و دفع مورچه ها استفاده کنید. اسید موجود در سرکه مورچه ها را می کشد و بوی قوی آن ها مانع  بازگشت به خانه شما می شود. مخلوط مساوی از سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری بریزید. سرکه را به طور مستقیم بر روی مورچه ها اسپری کنید. و به زودی آن ها ناپدید می شوند. برای استفاده از سرکه برای جلوگیری از ورود مورچه های شکر به خانه، محلول را در نقاط ورود و در مسیرهای پیاده روی مورچه ها اسپری کنید. سرکه مسیر حرکت را از بین می برد و مورچه ها را از آمدن به خانه و آشپزخانه شما دور می کند. فرومون ها یک ماده شیمیایی ترشح شده توسط مورچه ها هستند که آن ها برای ایجاد مسیرهای پیاده روی استفاده می کنند. شما هم چنین می توانید مخلوط سرکه را به طور مستقیم بر روی میز کابینت در آشپزخانه برای جلوگیری از حضور مورچه ها و ضد عفونی کردن آن مناطق بریزید. سرکه هم چنین یک راه طبیعی و موثر برای راحت شدن از شر مورچه های پرنده می باشند. تنها اسپری سرکه را بر روی مورچه ها اسپری کنید تا آن ها را بکشند.

آب لیمو

آب لیمو یکی دیگر از درمان های خانگی طبیعی برای از بین بردن مورچه ها می باشد. مشابه به سرکه، اسید در آب لیمو دنباله فرمون را از بین می برد و از ورود مورچه ها به خانه شما جلوگیری می کند. یک بطری اسپری را با آب و آب ۲ لیمو پر کنید. محلول لیمو را بر روی ناحیه ورودی مورچه ها اسپری کنید. محلول را به طور مستقیم بر روی مورچه ها شکر اسپری کنید تا به سرعت آن ها را نابود کند و سپس منطقه را با یک حوله کاغذی تمیز پاک کنید.

راه های از بین بردن مورچه ها به طور طبیعی
راه های از بین بردن مورچه ها به طور طبیعی

خاک دیالمه (Diatomaceous Earth )

خاک دیالمه (DE) یک ترکیب طبیعی است که شما می توانید برای کنترل مورچه های شکر در خارج خانه و یا داخل خانه از آن استفاده کنید. خاک دیالمه دارای استفاده های بی شمار دیگری نیز هستند و همچنین می تواند به شما کمک کند از شر سوسک و کک خلاص شوید. خاک دیالمه یک راه غیر سمی موثر کنترل مورچه است، زیرا باعث می شود که مورچه ها هنگامی که در تماس با پودر قرار می گیرند آب بدن خود را از دست بدهند و بمیرند. برای از بین بردن مورچه ها با این که آفت کش، باید در اطراف محیط خانه آن را بپاشید. با این حال شما باید آگاه باشید که خاک دیالمه فقط اگر خشک باشد در کشتن مورچه ها و حشرات دیگر موثر است. بنابراین، اگر باران آمده است و یا اگر شبنم وجود دارد، شما باید دوباره زمانی که خشک شد پودر بیشتری بپاشید. شما می توانید خاک دیالمه را با خیال راحت برای از بین بردن مورچه ها استفاده کنید چرا که برای انسان و حیوانات خانگی کاملا غیر سمی می باشد. خاک دیالمه را در اطراف پنجره ها، زیر کابینت آشپزخانه و یا هر جای دیگری که در آن جا متوجه وجود مورچه شده اید  بپاشانید. شما هم چنین می توانید این ماده را اطراف ظرف غذای حیوان خانگی خود نیز بپاشید.

تفاله قهوه به عنوان یک دافع

به جای بیرون ریختن تفاله قهوه، می توانید آن ها را به عنوان یک دافع طبیعی مورچه استفاده کنید. برخی می گویند که بوی قوی قهوه مورچه های شکر را به عقب می راند. برخی دیگر می گویند که نیتروژن موجود در تفاله قهوه پاهای مورچه ها را می سوزاند. به هر صورت، قهوه یک راه بسیار عالی برای از بین بردن مورچه ها به طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی سمی است. تفاله قهوه استفاده شده را در مسیر مورچه ها در خانه و یا در جایی که فکر می کنید ورودی مورچه ها به خانه شماست بریزید.

میخک

میخک یک دافع حشرات طبیعی است که به طور موثر، مورچه های شکر را دفع می کند زیرا مورچه ها بوی آن را دوست ندارد. میخک را در مسیر مورچه ها قرار دهید. در اطراف پنجره ها، قرنیزها، و دیگر نقاط ورودی نیز همینطور. تا از ورود آن ها به خانه جلوگیری شود.

روغن های معطر برای از بین بردن مورچه ها

روغن های ضروری حشره کش های طبیعی غیر سمی بسیار عالی نیز وجود دارد که می توانند مورچه های شکر را بکشند(ازبین ببرند) و یا آن ها را دفع کنند. برخی از بهترین روغن های ضروری برای کنترل مورچه ها عبارتند از:

  • روغن گل میخک
  •  روغن نعناع
  • روغن درخت چای
  • روغن لیمو

با مخلوط کردن ۸ اونس آب در یک بطری اسپری با یک دوم قاشق چای خوری صابون طبیعی و چند قطره از روغن ضروری یک حشره کش مورچه طبیعی درست کنید. آن را قبل از استفاده خوب تکان دهید و مخلوط اسانس را در مناطقی از خانه که در آن جا مورچه می بینید اسپری کنید. این عمل را هر چند روز تکرار کنید تا زمانی که مورچه ها به طور کامل از بین بروند.

چگونه از حمله مورچه های شکر به درون خانه جلوگیری کنیم؟

هنگامی که شما به طور کامل از شر مورچه ها شکر از خانه خود راحت شدید، شما باید اقداماتی را برای جلوگیری از تهاجم دوباره مورچه ها انجام دهید. در این جا برخی از ایده ها را در مورد چگونگی جلوگیری از حمله مجدد مورچه ها به خانه شما آورده ایم:

  • ترک و سوراخ هایی که مورچه ها از آن جا وارد خانه شما می شوند را مسدود کنید.
  • میز کابینت آشپزخانه و سطوح مواد غذایی باقی مانده را تمیز کنید.
  • نوشابه و دیگر نوشیدنی های شیرین که ریخته است را خشک کنید.
  • مواد غذایی حیوان خانگی را در طول شب در یخچال و فریزر نگه داری کنید.
  • از یک دافع طبیعی مورچه در اطراف خانه خود برای جلوگیری از مورچه های آلوده به داخل، استفاده کنید.