رشد ابروها با مصرف ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل عنصر فعال در غالب داروهایی است که با عناوین روگین یا هیرگرو و… به شدت تبلیغ می شوند. اگرچه ماینوکسیدل معمولا برای درمان ریزش مو و طاسی روی سر استفاده می شود؛ اما آکادمی پوست آمریکا می گوید که از آن می توان برای بازسازی و رشد ابروها نیز استفاده کرد. به یاد داشته باشید از وقتی که رژیم درمانی خود را شروع می کنید، قبل از اینکه متوجه رشد مو شوید، ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد. در این مطلب پیام سلامت می خواهیم راهنمای مرحله به مرحله افزایش رشد ابروها با مصرف ماینوکسیدیل را در اختیارتان بگذاریم.

چگونگی افزایش رشد ابروها با مصرف ماینوکسیدیل

مرحله ۱

متخصصان مایو کلینیک توصیه می کنند که قبل از شروع استفاده از ماینوکسیدیل، با پزشک خود مشورت کنید. ماینوکسیدیل می تواند باعث واکنش های آلرژیک در افراد دارای آلرژی به رنگ های غذایی، مواد نگهدارنده و حیوانات، شود. همچنین می تواند در برخی از داروها دخالت کند و ثابت شده است که فشار خون در هنگام استفاده از دوزهای بالای آن افزایش می یابد.

مرحله ۲

منطقه ابروی خود را با صابون ملایم و آب بشویید و خشک کنید. پوست شما قبل از استفاده از ماینوکسیدیل باید کاملا خشک شود.

مرحله ۳

از محلول ماینوکسیدیل ۵ درصد دو بار در روز در محل ابروها استفاده کنید. از مصرف دارو در دور چشم خود اجتناب کنید. همینطور بعد از اعمال دارو، دست های خود را کاملا بشویید.

مرحله ۴

اجازه دهید ماینوکسیدیل به مدت دو تا چهار ساعت بدون دست زدن به منطقه، پوشیدن کلاه، استفاده از لوازم آرایشی، خوابیدن و شنا کردن، روی منطقه مورد نظر باقی بماند.

نکات

اثرات ماینوکسیدیل تنها تا زمانی ادامه دارد که شما همچنان از آن استفاده کنید؛ و از دست دادن مو دوباره در عرض چند ماه پس از توقف درمان، آغاز می شود.