روش استفاده از لوسیون پاک کننده

کسانی که مستعد ابتلا به خشکی پوست و یا حساسیت پوستی هستند، حتی به بهترین پاک کننده های صورت نیز ممکن است واکنش نشان دهند. برای این افراد استفاده از لوسیون پاک کننده پوست مناسب تر است. این لوسیون ها مانند عمل شستشو، پوست را تمیز می کنند اما ملایم تر هستند، روغن های پوست را کاملا پاک نمی کنند و به رطوبت پوست کمک می کند. پس اگر نیاز به مبارزه با پوست خشک در ماه های زمستان داشته باشید، استفاده لوسیون پاک کننده پوست می تواند راه حل مناسبی باشد. در این مطلب پیام سلامت می خواهیم به طور خلاصه روش استفاده از لوسیون پاک کننده پوست را آموزش دهیم.

راهنمای استفاده لوسیون پاک کننده پوست صورت

مرحله ۱

موها را پشت و دور از صورت خود جمع کنید. سپس دستان خود را بشویید و صورت خود را با آب ولرم خیس کنید. اگر لوسیون پاک کننده برای استفاده در اطراف چشم ساخته نشده است؛ ابتدا هرگونه آرایش چشم را با استفاده از روغن پاک کننده آرایش و یک توپ پنبه ای تمیز کنید. بنابراین توجه کنید که برچسب لوسیون را به طور کامل بخوانید.

مرحله ۲

یک لایه از لوسیون را به نوک انگشتان خود بردارید. لوسیون را با حرکات دایره ای روی گونه خود پخش کنید. سعی کنید با نوک انگشتان خود به آرامی روی پوست صورت ضربه بزنید. این بهترین ماساژ برای پوست است. در ادامه با برداشتن مقدار دیگری لوسیون با نوک انگشتان این مرحله را تکرار کنید؛ تا به طور کامل پوست صورت را با لوسیون ماساژ داده باشید.

مرحله ۳

یک دستمال تمیز را در آب ولرم خیس کنید؛ و پوست خود را با آن پاک کنید تا آثار لوسیون را از بین ببرید. این کار را تا کاملا پاک شدن پوست ادامه دهید و در بین کار در صورت نیاز دستمال را با آب ولرم پشویید. مطمئن شوید که لوسیون کاملا برداشته شده است؛ زیرا باقی مانده لوسیون می تواند باعث ایجاد لکه ها شود. در نهایت چهره خود را با استفاده از دستمال خشک یا حوله پاک کنید.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • پاک کننده آرایش چشم (اختیاری)
  • توپ پنبه ای (اختیاری)
  • لوسیون پاک کننده
  • دستمال تمیز مرطوب
  • حوله یا دستمال خشک

نکات

اگر پس از استفاده از لوسیون، متوجه باقی ماندن چربی بیش از حد در سطح پوست شدید؛ یک تونر ملایم را به حالت معمول خود اضافه کنید. تونرهای ملایم و طبیعی را در فروشگاه های آرایشی و زیبایی و یا داروخانه ها می توانید پیدا کنید. تونرهایی با مواد تشکیل دهنده ای مانند گل رز و خیار هر دو ملایم و موثر هستند. تونرها را روی یک گلوله پنبه ای بمالید و پس از تمیز کردن لوسیون، صورت خود را با آن پاک کنید.

در نهایت اگر متوجه قرمزی، خشکی بیش از اندازه یا بثورات پوستی شدید، مصرف محصول را قطع کنید.