روغن نارگیل و جوش شیرین ؛ نحوه استفاده از این ترکیب برای پوست

روغن نارگیل و جوش شیرین یک ترکیب عالی برای پوست شما است. مخلوط کردن روغن نارگیل و جوش شیرین کمک می کند تا پوست سالم و عاری از لکه بماند. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که پوست شما را تغذیه می کنند و به کاهش علائم قابل رویت پیری کمک کرده و اثر ضد میکروبی دارد. جوش شیرین نیز یک ماده طبیعی عالی است که سلول های مرده پوست را حذف می کند و منافذ را می بندد.

از آنجا که این دو ماده خواص ضد باکتری دارند، استفاده از ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین می تواند جوش، لکه و سایر علائم آکنه را از بین ببرد. همچنین اسکراب روغن نارگیل و جوش شیرین پوست را درخشان می کند. ماسک صورت ساخته شده با ترکیبی از روغن نارگیل و جوش شیرین می تواند به مقابله با چین و چروک کمک کند.

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت ضمن معرفی خواص ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین برای پوست، به نحوه استفاده از این ترکیب نیز اشاره می کنیم.

خواص روغن نارگیل و جوش شیرین برای پوست

مزایای روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل یک عنصر طبیعی است که برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. روغن نارگیل رطوبت پوست را افزایش داده و آن را تغذیه می کند. زیرا این ماده حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و اسیدهای چرب است.

روغن نارگیل ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است

مطالعات نشان می دهند که روغن نارگیل حاوی خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. طبق گزارش مجله Natural Medicine، خواص ضد میکروبی روغن نارگیل به دلیل وجود اسید لوریک زیاد در آن است. این تحقیق نشان داده است که روغن نارگیل درمان موضعی مناسبی برای بیماری های پوستی مانند خارش، درماتیت، عفونت های قارچی پوست و عفونت های باکتریایی است.

روغن نارگیل ماده ملایمی برای پوست است

یکی دیگر از دلایل استفاده از روغن نارگیل روی پوست این است که آلرژی زا نیست. طبق گزارش مجله International Journal of Dermatology، روغن نارگیل به اندازه ای ملایم است که برای درمان درماتیت آتوپیک خفیف تا متوسط ​​در کودکان و نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن نارگیل پوست را عمیقا هیدراته می کند

مجله International Journal of Molecular Sciences اعلام کرد که روغن نارگیل پوست را نرم، صاف و هیدراته (مرطوب) نگه می دارد. این عوامل موجب تسکین بیماری های پوستی می شوند و مانع روی پوست ایجاد می کنند.

خواص روغن نارگیل برای صورت

روغن نارگیل برای درمان ضایعات، التهاب، خطوط ظریف و چین و چروک روی صورت مفید است. به عنوان مثال، طبق گزارش مجله Skin Pharmacology and Physiology، روغن نارگیل سنتز کلاژن را در پوست افزایش می دهد. روغن نارگیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث تخریب رادیکال های آزاد روی پوست و کاهش علائم پیری می شود.

خواص روغن نارگیل برای درمان آکنه

روغن نارگیل می تواند علائم آکنه را درمان کند. جوش های آکنه ای هنگامی که سبوم و سلول های مرده پوست در منافذ جمع شده و آن ها را آلوده می کنند ایجاد می شوند.

مجله Investigative Dermatology گزارش داد که اسید لوریک دارای خواص ضد باکتریایی است که در برابر پروپی آی بیوکریم آکنه موثر است. در این تحقیق مشخص شد که اسید لوریک به کاهش علائم آکنه التهابی کمک کرده و گونه های دیگر باکتری های پوست را از بین می برد.

خواص روغن نارگیل برای درمان اگزما

روغن نارگیل برای درمان طبیعی اگزما و دیگر بیماری های التهابی پوست نیز مفید است. به عنوان مثال، مجله Dermatitis یک مطالعه را منتشر کرد که نشان دهنده مزایای روغن نارگیل برای درمان درماتیت آتوپیک (نام علمی اگزما) است. محققان دریافتند که روغن نارگیل نه تنها پوسته پوسته شدن پوست را از بین می برد، بلکه باکتری ها و قارچ هایی که می توانند به عفونت های ثانویه پوست منجر شوند را نیز می کشد.

مطالعه دیگری در مجله Dermatitis نشان داد که روغن نارگیل برای درمان زخم های پوستی که خارش دارند مفید است. مالیدن روغن نارگیل به پوست کمک می کند تا خارش کم شده و چرخه خارش-خراش نیز از کار بیفتد.

مزایای جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم بیشتر در پخت و پز استفاده می شود. مزایای جوش شیرین برای پوست اثبات شده است. این ماده نه تنها به عنوان یک لایه بردار طبیعی روی پوست عمل می کند بلکه دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند برای درمان عفونت های پوستی و التهاب مرتبط با بیماری هایی مثل آکنه و اگزما استفاده شود.

به عنوان مثال، مجله Food Sciences گزارش داد که بی کربنات سدیم دارای توانایی ضد میکروبی است. مشخص شد که در بعضی شرایط، جوش شیرین برای درمان استافیلوکوکوس اورئوس و گونه های باکتری سودوموناس آئروژینوزا موثر است. در بسیاری از موارد این ویژگی به متعادل کردن سطح pH پوست باز می گردد.

خواص جوش شیرین برای صورت

دلیل قانع کننده ای برای استفاده از جوش شیرین روی پوست وجود دارد. از بین بردن سلول های مرده پوست، بستن منافذ و از بین بردن چربی بیش از حد که همگی به کمک جوش شیرین انجام می شود کمک می کنند تا پوست درخشان و بدون عارضه بماند.

خواص جوش شیرین برای درمان آکنه

می توانید برای درمان علائم آکنه و حذف جوش سر سیاه از این ماده کمک بگیرید. بعضی از افراد، کمی آب را با جوش شیرین مخلوط کرده و به عنوان درمان موضعی برای خشک کردن جوش های آلوده استفاده می کنند. برخی ترکیبی از روغن نارگیل و جوش شیرین را برای تولید یک اسکراب طبیعی حهت درمان آکنه استفاده می کنند.

خواص جوش شیرین برای درمان اگزما

جوش شیرین می تواند بسیاری از خارش های پوستی که با اگزما یا پسوریازیس ارتباط دارند را کم کند. به عنوان مثال، مجله Dermatological Treatment گزارش داد که حمام کردن با بی کربنات سدیم برای کاهش سوزش و خارش پوست در افراد مبتلا به پسوریازیس مفید است.

همچنین، محققان بنیاد ملی اگزما توصیه می کنند که از جوش شیرین برای کاهش خارش پوست ها مبتلا به اگزما استفاده کنید.

ماسک صورت روغن نارگیل و جوش شیرین

ماسک صورت ساخته شده از ترکیبی از روغن نارگیل و جوش شیرین می تواند به حذف سلول های مرده، مرطوب نگه داشتن پوست و کاهش التهاب کمک کند.

نحوه تهیه این ماسک:

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین ترکیب کنید.
  • برای پاک کردن پوست پیشانی، بینی، چانه و گونه آن را روی صورت بمالید
  • چند دقیقه طول می کشد تا خواص روغن نارگیل و جوش شیرین پوست را مرطوب کند.
  • با استفاده از حرکات دایره ای ملایم و با آب گرم پوست را بشویید.
  • سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • ۲ الی ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، مقدار روغن نارگیل را بیشتر از جوش شیرین کنید.

اسکراب روغن نارگیل و جوش شیرین برای درمان آکنه

برای کمک به خلاص شدن از شر نشانه های آکنه می توانید از اسکراب طبیعی روغن نارگیل و جوش شیرین استفاده کنید. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این مواد برای پوست مبتلا به آکنه عالی است.

مطالعات انجام شده بر روی روغن درخت چای نیز نشان می دهند که این ماده همانند برخی از درمان های دارویی ضد آکنه موثر است. اثر ضد میکروبی روغن درخت چای برای جلوگیری از آلوده شدن پوست مفید است.

نحوه تهیه این اسکراب:

  • یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل، نیم قاشق جوش شیرین و ۳ الی ۴ قطره روغن درخت چای را مخلوط کنید.
  • مقداری از اسکراب طبیعی ضد آکنه را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و به آرامی ۳۰ ثانیه آن را روی پوست ماساژ دهید.
  • چند دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب گرم بشویید و خشک کنید.
  • ۱ الی ۲ بار در هفته برای پاک کردن علائم آکنه از این اسکراب استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین برای درمان ناهمواری های پوست

برای درمان ناهمواری های پوست از ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین که کمی آبلیمو به آن اضافه شده است استفاده کنید.

آب لیمو لکه های تیره پوست را روشن می کند. به گفته محققان مجله International Journal of Molecular Sciences، آب لیمو یک عنصر طبیعی است که به محصولات تجاری روشن کننده پوست اضافه می شود. این ماده می تواند به درمان مشکلات مختلف رنگدانه های پوست کمک کند.

نحوه تهیه این ماسک:

  • ۱ قاشق چای خوری روغن نارگیل، ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین، ۲ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری عسل خام را خوب مخلوط کنید.
  • با استفاده از حرکات دایره ای ملایم آن را روی صورت بمالید.
  • ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید.
  • یک یا دو بار در هفته به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست از این ترکیب استفاده کنید.

پاک کننده پوست با روغن نارگیل، جوش شیرین و عسل

ترکیب عسل با روغن نارگیل و جوش شیرین یک راه عالی برای تمیز کردن پوست است. این ترکیب لکه های صورت را از بین برده و آن را صاف و ابریشمی می کند.

اضافه کردن عسل به این تمیز کننده برای پوست عالی است. مجله Central Asian Journal of Global Health اعلام کرده است که عسل خاصیت ضد میکروبی روی پوست دارد و می تواند اختلالات مختلف پوستی را درمان کند. برخی از مزایای عسل برای پوست عبارتند از:

  • درمان بثورات خارش دار
  • درمان درماتیت
  • درمان عرق سوز شدن
  • درمان جوش
  • درمان عفونت های قارچی

نحوه تهیه این پاک کننده:

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری عسل خام و ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را خوب مخلوط کنید.
  • درمان پاک کننده طبیعی را با استفاده از ماساژ روی صورت و گردن بمالید.
  • برای کشتن میکروب ها چند دقیقه صبر کنید.
  • سپس پوست را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

ماسک روغن نارگیل، جوش شیرین و زردچوبه

یکی دیگر از مواد عالی برای افزودن به ترکیبی از روغن نارگیل و جوش شیرین زردچوبه است. زردچوبه یک گیاه شگفت انگیز است که دارای کاربردهای بسیاری است. یکی از این کاربردهای بهبود رنگ پوست است.

طبق گزارش مجله Phytotherapy Research، زردچوبه خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. ترکیبات موجود در زردچوبه در درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله آکنه، اگزما، خارش پوست و نشانه های پیری مفید هستند.

نحوه تهیه این ماسک:

  • در یک کاسه، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را ترکیب کنید و تا زمانی که صاف شود هم بزنید.
  • یک قاشق چای خوری از این ماسک زردچوبه را با استفاده از حرکات دایره ای برای حذف سلول های مرده روی پوست بمالید.
  • چند دقیقه صبر کنید.
  • سپس ماسک را با آب گرم بشویید.
  • ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

نکات مهم در زمان استفاده از روغن نارگیل و جوش شیرین

هنگام استفاده از روغن نارگیل و جوش شیرین بر روی پوست، اقدامات احتیاطی زیر را در نظر بگیرید.

روغن نارگیل: برخی از افراد واکنش آلرژیک به نارگیل و محصولات پوستی حاوی روغن نارگیل دارند. بنابراین، قبل از استفاده، باید مقداری از آن را روی پوست امتحان کنید. اگر واکنش آلرژیک داشته باشید، پوست قرمز شده و خارش پیدا می کند.

جوش شیرین: بعضی افراد با استفاده زیاد از این ماده خشکی پوست را تجربه می کنند. قبل از استفاده از این ماده نیز تست پوستی انجام دهید.

استفاده طولانی مدت از جوش شیرین می تواند سطح PH پوست را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، فقط چند بار در هفته از این ماده ضد التهابی استفاده کنید. همیشه بعد از استفاده از این ترکیب، پوست خود را مرطوب کنید.