ردیابی زمان تخمک گذاری در قاعدگی های نامنظم

بسیاری از زنان اغلب این سوال را می پرسند که چگونه تخمک گذاری در قاعدگی های نامنظم را پیگیری کنیم؟ این سوال بسیار رایج است و راه حل های متعددی برای آن در دسترس است.

دوره های نامنظم باعث می شود که برای ردیابی تخمک گذاری و شناختن بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی جهت باردار شدن، دچار چالش شود. خبر خوب این است که پیگیری تخمک گذاری در قاعدگی های نامنظم بسیار دقیق است. شما حتی می توانید زمان تخمک گذاری خود را با توجه به پیشرفت های پزشکی مدرن با دقت زیادی تخمین بزنید.

شناختن زمانی که تخمک گذاری اتفاق می افتد، معمولا احساس اعتماد به نفس را برای کسانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستند بالا می برد.

ما در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت به شما می گویم که تخمک گذاری در قاعدگی های نامنظم به چه صورت پیگیری می شود و چگونه می توانید به کمک تخمین این عامل شانس بارداری خود را بالا ببرید.

پیگیری زمان تخمک گذاری در قاعدگی های نامنظم

شما می توانید تخمک گذاری را با وجود دوره های نامنظم با استفاده از ابزارها مختلف پیگیری کنید. بعضی از ابزارها عبارتند از:

نوشتن زمان پریود در تقویم: با وجود اینکه چرخه شما نامنظم است، اما نوشتن تاریخ دقیق هر عادت ماهیانه شما، اولا می تواند برخی از سرنخ هایی که الگوی بدنتان را نشان می دهد، آشکار کند. ثانیا، اگر مشکل باروری را تجربه کرده اید، داده های با ارزشی را در اختیارتان قرار می دهد که اگر با متخصص زنان و زایمان در مورد آن ها مشورت کنید ممکن است علت ناباروری شما مشخص شود.

مخاط دهانه رحم: در هنگام تخمک گذاری، ترشحات واژن شما تغییر می کند. مخاط دهانه رحم در چند روز اول بعد از چرخه قاعدگی خشک می شود. سپس ترشحات دهانه رحم شما افزایش می یابد. همانطور که به تخمک گذاری نزدیک می شوید، مخاط واژن فراوان تر، لغزنده تر، واضح تر و روشن تر می شود. بسیاری از زنان ترشحات واژن را در این دوران به سفیده تخم مرغ تشبیه می کنند.

دمای بدن پایه: دمای بدن شما با شروع تخمک گذاری تغییر می کند. اگر دمای بدنتان را ردیابی کنید خواهید فهمید که با ورود به دوره تخمک گذاری، دمای کلی بدنتان افزایش می یابد.

تعیین زمان تخمک گذاری در قاعدگی های نامنظم با کیت پیش بینی تخمک گذاری

بعضی از افرادی تصور می کنند که دستیابی به تخمک گذاری در زمانی که پریودهایشان نامنظم است بسیار دشوار می باشد. اما این در حالی است که کیت پیش بنی تخمک گذاری و مانیتورهای باروری ابزارهایی هستند که پیگیری را برای شما انجام می دهند. متاسفانه، افرادی مبتلا به دوره های نامنظم، به خصوص کسانی که دوره هایشان فاصله زیادی دارد، احتمالا مجبور هستند که در عرض چند ماه این آزمایش را تکرار کنند.

با کمک این کیت هورمون لوتینیزینگ (LH) در ادرار به طور مداوم تشخیص داده می شود. میزان این هورمون در ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از تخمک گذاری به حداکثر خود می رسد. کیت پیش بینی تخمک گذاری این افزایش را تشخیص می دهد و به شما خواهد گفت که آیا به زمان تخمک گذاری نزدیک شده اید یا خیر؟ کیت پیش بینی تخمک گذاری کمک می کند تا زمانی که تخمک گذاری می کنید شناسایی و تایید شود. این تاریخ ها را در تقویم خود ثبت کنید. در صورتی که مشکل بارداری داشته باشید، این اطلاعات برای شما ممکن است مفید نباشد اما برای متخصص باروری مفید خواهد بود.