چند راه ساده برای تقویت ناخن ها

ناخن، برای بسیاری از خانم ها مظهر زیبا است. این افراد گاهی شکایت می کنند که ناخن هایشان کننده است و دیر رشد می کند. درست است که ناخن بافت مرده بدن است اما تغذیه نقش مهمی در تقویت آن ها ایفا می کند. البته عوامل دیگری نیز در تقویت ناخن دخیل هستند اما تغذیه از همه پر رنگ تر است. در ادامه مجموعه از روش های ساده و کارآمد برای تقویت ناخن ها را به شما خواهیم گفت با ما همراه شوید.

زیبایی دستان با تقویت ناخن ها

  • ناخن از نوعی پروتئین به نام کراتین تشکیل شده است. قبل از هر چیز شما باید مطمئن شوید این ویتامین را به خوبی مصرف می کنید. برای جذب این ماده بهتر است از موادی که غنی از پروتئین هستند استفاده کنید. نخود جز حبوباتی است که برای تقویت ناخن بسیار توصیه می شود. آن را پخته و به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار دهید.
  • دم کرده گزنه و کاه سرشار از کلسیم، آهن و سیلیکا است. این جوشانده می تواند مواد مغذی برای رشد و تقویت ناخن ها را تامین کند. برای تهیه این جوشانده می توانید دو لیوان آب جوش و یک قاشق غذا خوری ترکیب گزنه و کاه را مخلوط کرده و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مخلوط دم بکشد سپس این دو لیوان را در طی روز مصرف کنید.
چند راه ساده برای تقویت ناخن ها
تقویت ناخن
  • سعی کنید همیشه ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید. شکستگی ناخن، آن هم از گوشه به علت خشکی ناخن است برای این کار هم می توانید از نرم کننده های معمولی دست و صورت استفاده کنید و هم از شرکت های تولید کننده محصولات تخصصی ناخن، نرم کننده ناخن تهیه کنید.
  • یکی از راه های تقویت ناخن قرار دادن آن ها در ترکیب پوست تخم مرغ و سرکه است. پوست تخم مرغ را کاملا خشک کرده و پودر کنید سپس به میزانی از سرکه سفید بر روی آن بریزید تا شبیه خمیر شود. ناخن ها را هر روز به مدت ۲۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید. تخم مرغ آهک بسیاری دارد و این آهک به محکم شدن قسمت خارجی ناخن کمک می کند.