سبک زندگی مناسب برای کمردرد

این که می گویند انتخاب سبک زندگی مناسب ممکن است باعث بهبود کمردرد و سایر دردهای پشتی شود؛ ممکن است گمراه کننده باشد. اینترنت پر از گزینه های “رایج” برای بهبود کمردرد است؛ اما هیچ کدام در عمل مبتنی بر دارو و قطعا موثر نیستند؛ و بیشتر به عنوان ایده هایی کلی ارزشمند هستند. پیشنهاد می کنید اگر شما هم به دردهای پشتی مبتلا هستید موارد زیر را مطالعه کنید.

مسئولیت درمان درد خود را بر عهده بگیرید

شاید بزرگترین اشتباه این باشد که وقتی درد دچار درد شدید هستید؛ به دنبال فرد دیگری برای از بین بردن درد باشد. به تجربه به شما می گوییم که استراتژی بهتر این است که با کنترل درد به بهترین نحو زندگی کنید. سعی کنید به فعالیت های زندگی روزانه بازگردید. اغلب اوقات دردهای پشت بدون هیچ درمانی بهتر می شود. اگر درد شدید است به دنبال این توصیه، باید به دنبال دریافت کمک های پزشکی نیز باشید. اما در یافتن پزشک نیز تنها با این ایده اقدام کنید که در نهایت او فارغ از اقدامات درمانی، مسئولیت آموزش خود شما را برای کنترل درد خواهد داشت.

اجازه ندهید که درد راهنمای شما باشد

به طور معمول درد پشت نشانه هایی از خود بروز می دهد که فرد مبتلا احساس می کند می تواند با حرکاتی این درد را کاهش دهد؛ که متاسفانه معمولا این احساس غلط است و گاها موجب درد بیشتر می شود. در این زمینه بهتر است فرد مبتلا درد خود را بشناسد و عملکرد منظم و همیشگی ای برای کنترل درد خود داشته باشد.

شغل خود را به دلیل کمردرد سرزنش نکنید

تا اواسط قرن بیستم ناتوانی طولانی مدت از دردهای پشتی وجود نداشت. در ۶۰ سال گذشته، و از زمانی که کار از نظر جسمی سبک شد و پشت میز نشیین باب شد؛ با وجود کاهش همزمان کارهایی که واقعا نیاز به کار سنگین دارند، کمردرد و دردهای پشتی افزایش چشمگیری داشته است. به عبارت دیگر، کار ساده تر ما به لحاظ فیزیکیباعث شده است که ما با احتمال بیشتری به دردهای پشتی دچار شویم.

اکثر مردم تصور می کنند که فرسایشی بودن کار ما منجر به فرسایش و پاره شدن دیسک های کمر می شود.، این فرض، اگرچه شما هم ممکن است آن را باور داشته باشید؛ اما اشتباه است. در واقع، علت تغییرات سایش و پاره شدن دیسک های ما به طور عمده تعیین می شود و کمتر مرتبط با نوع کار است. به واقع نوع کار تنها تحریک کننده آن است.. در نهایت نیز معمولا درد در پشت ارتباط کمی با ظاهر دیسک دارد؛ و ارتباط بیشتری با نگرش مثبت شما به شغل و شکل فعالیت تان خواهد داشت. باور نمی کنید! امتحان کنید.

عضلات پشتی خود را تقویت کنید

آخرین کاری که هر فرد مبتلا به دردهای پشت میخواهد انجام دهد، این است که به ورزش های عضلات پشت روی آورد. اکثر مردم اعتقاد عمیقی دارند که چنین کاری باعث درد بیشتری خواهد شد. اما در بیشتر موارد، تقویت عضلات پشت، همراه با تقویت بقیه قوای درونی بدن، باعث کاهش تعداد قسمت های دچار درد پشت و کاهش  شدت و مدت زمان درد می شود. برای انجام ورزش های تقویت پشت لازم نیست منتظر بمانید تا درد به طور کامل از بین برود؛ چراکه معمولا درد می تواند به راحتی شروع شود. تنها کافی است که با احتیاط فراوان و از تمرینات بسیار سبک کار خود را شروع کنید.

یاد بگیرید چگونه خم شوید

فراموش نکنید که شکل خم شدن بسیار مهم است. هنگام خم شدن، بیرون آمدن از صندلی یا برداشتن چیزی از کف زمین، یادگیری چگونگی خم کردن “لولای لگن” و  “پشت” از کمر شما محافظت می کند. در این زمینه بهتر است میزان زاویه خم شدن را روی هر سه بخش زانوها، کمر و پشت تقسیم کنید و اجازه ندهید تمام بار خم شدن روی یک بخش وارد شود.

نکته مهم دیگر این است که شما باید یاد بگیرید با توجه به نوع درد خود، بهترین و کم فشار ترین روش خم شدن برای شما کدام است.