راه های ساده و خانگی برای سفید کردن دندان ها

دندان ها نقش مهمی در ظاهر ما ایفا می کنند اما گاهی به دلیل غذاهایی که استفاده می کنیم فرصت سفید ماندن را از آن ها می گیریم و یا متاسفانه اکثر ما به آن میزان که برای خوردن وقت می گذاریم برای دندان ها و تمیزی آن ها وقت صرف نمی کنیم. بسیار خوب ما در ادامه چند راه ساده و خانگی برای سفید کردن دندان ها را به شما خواهیم گفت. دستور العمل و نحوه استفاده از این راه ها را هرگز تغییر ندهید.

سفید کردن دندان ها در خانه

  • برای اولین گام شما می توانید چند قطره پر اکسید هیدروژن ۳ درصد را به مقداری جوش شیرین مخلوط کرده و مانند خمیر دندان از آن استفاده کنید. دقت کنید نباید از این مخلوط دائما استفاده کنید به دلیل آن که هر دوی این مواد اسیدی هستند و می توانند دندان ها را دچار ساییدگی کنند. ۳ تا ۵ بار پشت سر هم و یک استراحت ۶ ماهه زمان مناسبی برای استفاده از این ترکیب است.
  • توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. ترکیب چند توت فرنگی له شده و جوش شیرین نیز می تواند منجر به سفید شدن دندان ها شود. اما به دلیل اسیدی بودن این میوه از این ترکیب هم دائمی استفاده نکنید.
  • مواد معدنی موجود در پوست سفید موز مانند پتاسیم، منیزیم و منگنز نیز می تواند به خوبی جذب مینای دندان شده و باعث سفیدی دندان ها شود. پس از مسواک زدن حدود دو دقیقه پوست سفید و داخلی موز را به دندان ها بمالید.
  • سرکه سیب را به نسبت ۱ به ۳ با آب مخلوط و رقیق کنید و برای شستشوی دهان از آن استفاده کنید. سرکه سیب هم برای سفید کردن دندان ها بسیار مناسب است.
راه های ساده و خانگی برای سفید کردن دندان ها
سفید کردن دندان ها
  • روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق دهان ترکیب می شود می تواند آنزیمی تولید کند که سفید کننده دندان ها است. در صورتی که نمی توانید روغن نارگیل را به تنهایی استفاده کنید می توانید آن را با مقدار کمی جوش شیرین و اسانس نعنا ترکیب کرده و خمیر دندان طبیعی بسازید.
  • از قدیم گفته اند برای برق انداختن ظروف زغال چوب بسیار مفید است. به تازگی اثبات شده است که این ماده یک درمان خانگی خوب برای سفید کردن دندان ها است. این ماده قبل از این که باکتری به دندان بچسبد آن را جذب می کند پس یک لکه بر قوی است. این ماده را دو دقیقه بر روی دندان ها بمالید.