اجداد و نیکان ما برای دفاع از سرزمین های تحت قلمرو و جان و مال و ناموسشان، نیازمند کسب مهارت های لازم بوده اند. امروزه اکثر این مهارت ها به صورت ورزش درآمده است و نسبت به گذشته پیشرفت های چشمگیری کرده اند. این مهارت ها علاوه بر تقویت روحیه، عاملی موثر در سوزاندن کالری های اضافه نیز هستند. بد نیست با توجه به این ورزش های باستانی، علاوه بر ساختن یک بدن خوش فرم و زیبا، نیاکان مان را هم خرسند کنیم.

۱- تیراندازی با کمان

۰۲-opener-old-world-archery-ss-salemzi

زمانی که شما تیر را در کمان می گذارید و کمان را به عقب می کشید، اکثر ماهیچه های دست شما درگیر خواهند شد و برای نگه داشتن تیر، انرژی قابل توجهی مصرف می شود. اما نکته مثبت تیراندازی در واقع لحظه رها سازی تیر است، که شما می دانید آن همه انرژی را برای اصابت تیر به هدف مصرف کرده اید. درست بر خلاف کاری که در سالن بدنسازی می کنید و وزنه را بی هدف به بالا می برید و به پایین رها می کنید.

۲- سوارکاری

۰۱-old-world-exercises-horseback-riding-ss-salemzi

یکی از ورزشهای زیبایی که امروزه طرفداران خاص خود را دارد، سوارکاری با اسب است. احتمالاً با خودتان می گویید، مگر هنگام اسب سواری ما هم قرار است حرکت کنیم؟ جواب سوال شما مثبت است. سوارکار باید به منظور هماهنگ بودن با ریتم حرکت اسب، به طور دائم تحرک داشته باشد. و بد نیست بدانید همین حرکت ساده می تواند هر ساعت ۳۸۰ کالری را بسوزاند.

۳- پیاده روی در طبیعت

۰۳-old-world-exercises-hiking-ss-salemzi

طبیعت را محور شادابی و سلامت خود قرار دهید. حتی بدون هدف قدم زدن در کوه و دشت هم می تواند در هر ساعت ۳۵۰ کالری از شما بسوزاند. پس از این گردش طبیعی مسلماً شما روحیه بهتری خواهید داشت.

۴- صخره نوردی

۰۴-old-world-exercises-rock-climbing-ss-salemzi

چنانچه به دنبال یک ورزش هیجان انگیز هستید، صخره نوردی یک انتخاب عالی خواهد بود. صخره نوردی یک فعالیت بدنی مناسب است که علاوه بر درگیر کردن ماهیچه ها، شما را به تمرکز حواس و یافتن راه مناسب مجبور می کند. نگرانی ای از بابت ترس از ارتفاع نداشته باشید. با درست انتخاب کردن مسیر، کم کم از ترس شما هم نسبت به ارتفاع کاسته خواهد شد و به مرور زمان عضلات قویتری خواهید ساخت. به عقیده Eddard Stark، تنها زمانی که می ترسید می توانید شجاع باشید.

۵- شمشیر بازی

۰۵-old-world-exercises-fencing-ss-salemzi

شمشیر بازی ورزشی مفرح و هیجان انگیز است. بد نیست بدانید که این ورزش در هر ساعت بیش از ۴۰۰ کالری انرژی را می سوزاند و عضلات دست، پا و کمر را نیز درگیر می کند.