شایعترین مشکلات پوستی در فصل زمستان

همانطور که می دانید پوست اولین لایه حفاظتی بدن انسان است پس زودتر از سایر قسمت های بدن از عوامل محیطی متاثر می شود. به عنوان مثال با تغییر آب و هوا اولین چیزی که در بدن تغییر می کند پوست است. ممکن است در فصل زمستان که هوا خشک و خشن است مشکلات پوستی، بیشتری از فصول دیگر ایجاد شود. در این مطلب می خواهیم به شایعترین مشکلات پوستی در فصل زمستان و راه های درمانی آن ها بپردازیم.

مشکلات پوستی در فصل زمستان

پوست من در فصل زمستان پوسته پوسته می شود. راه حل و درمان چیست؟

اولین قدم برای این افراد این است که در معرض باد قرار نگیرند. باد می تواند خشکی پوست را چندین برابر کند. خشکی پوست که با باد ایجاد می شود به درماتیت تماسی معروف است. کلید راه حل این است که از مرطوب کننده های غنی مانند محصولاتی که حاوی گلیسیرین و یا اسید هیالورونیک است استفاده کنید. محصولاتی که حاوی روغن آرگان می باشد نیز برای درمان این نوع از پوست ها مناسب است.

با لکه های قرمز روشن بر روی صورت و گردن چه باید کرد؟

این لکه ها نشان می دهد شما نسبت به سرما حساس هستید. این افراد معمولا به روزاسه نیز مبتلا هستند. این پوست ها از نزدیک حرارت داشته اما خشک هستند. برای درمان بهتر است از محصولات بدون عطر که حاوی سلنیوم معدنی است استفاده کنید. کمپرس سرد نیز برای لکه های گردن مناسب است.

شایعترین مشکلات پوستی در فصل زمستان
مشکلات پوستی در فصل زمستان

خطوط قرمز کوچک در اطراف بینی چطور درمان می شود؟

اصطلاح فنی این عارضه تلانژکتازی است. این خطوط در واقع مویرگ های گشاد شده هستند. قرار گرفتن در معرض سرما و باد باعث می شود رگ های زیر پوست گسترش یافته و قابل مشاهده شوند. شما ممکن است آنها را در گونه ها و چانه خود نیز ببینید. درمان قطعی این عارضه لیزر است اما استفاده از محصولات با ترکیبات تسکین دهنده مانند بابونه و چای سفید نیز توصیه می شود.

من بر روی بازوی خود برآمدگی های قرمز کوچکی دارم که در فصل زمستان بدتر می شود. لطفا به من بگویید چه کنم؟

این لکه ها در حقیقت فرمی شبیه به فرم پوست مرغ ایجاد می کنند. این عارضه زمانی ایجاد می شود که سلول های مرده در فولیکول های مو قرار می گیرند. پزشکان معتقدند که این عارضه درمان مشخصی ندارد اما شستن آن ها با شستشو دهنده های فاقد صابون در حمام، و سپس استفاده از یک لوسیون بدن حاوی آلفا هیدروکسی اسید می تواند بافت پوست را مرطوب و لطیف کند.