شایعترین علائم سقط جنین

دانستن اینکه چه چیزی نشانه سقط جنین است بسیار مهم است زیرا در اوایل شروع این علائم، احتمال جلوگیری از سقط جنین وجود دارد. در ادامه ما از مهمترین و شایعترین علائم سقط جنین با شما صحبت می کنیم. در صورت مشاهده این علائم برای نجات جان جنین خود باید به پزشک مراجعه کنید.

علائم سقط جنین

خونریزی واژینال: خونریزی در ۷۰ درصد از حاملگی ها رخ می دهد، اما این خونریزی می تواند یکی از نشانه های اولیه سقط باشد، به خصوص اگر در ۱۲ هفته اول رخ دهد. این بسیار مهم است که شما تفاوت بین لکه بینی و خونریزی را درک کنید. در صورتی که خونریزی شدید داشتید باید حتما به پزشک مراجعه کنید. معمولا لکه بینی قهوه ای یا لکه بینی صورتی ملایم، همراه با مخاط، به مراتب کمتر از خونریزی قرمز مانند دوران قاعدگی نگران کننده است.

دل درد: دل درد در دوران بارداری بسیار شایع است، حتی در حاملگی های کم خطر نیز در ماه های اول بارداری دل درد وجود دارد. دل درد اگر با خونریزی، گرفتگی عضلات بسیار دردناک و درد شدید کمر باشد یکی از علائم سقط جنین است.

از دست دادن علائم حاملگی: اگر شما در دورانی هستید که علائم حاملگی مانند تهوع و خستگی در آن طبیعی است و به طور ناگهانی متوجه کاهش این علائم شدید، باید با دکتر خود تماس بگیرید. عدم وجود تهوع و حساسیت به لمس پستان یا کاهش وزن قابل توجه، نشانه های احتمالی سقط جنین هستند.

درد کمر: کمر درد در دوران بارداری تقریبا همه گیر است. اما درد شدید پشت، به ویژه هنگامی که مشکلات دیگری مثل خونریزی و دل درد وجود دارد، علامت خطرناکی است. این یک علامت هشدار دهنده بسیار معمول در مورد سقط جنین است، به خصوص اگر درد در ناحیه پایین شکم و لگن شروع و به کمر کشیده می شود.

شایعترین علائم سقط جنین
علائم سقط جنین

درد شکم: به طور کلی، درد در سطح پایین شکم دلیلی برای وحشت نیست، مگر اینکه درد شدید و همراه با دل درد و یا خونریزی باشد زیرا دلایل زیادی مثل خوردن غذاهای باد دار وجود دارند که می توانند منجر به درد شکم شوند.

فشار واژن و یا فشار در پایین لگن: این یکی از آن علائم مبهم است. فشار خفیف طبیعی است، اما فشار بیش از حد ممکن است اولین نشانه از ضعف دهانه رحم (یک بیماری شناخته شده به نام IC است) باشد. یکی از علائم این بیماری حسی شبیه به این است که چیزی در حال تلاش برای خارج شدن از مهبل (واژن) است و یا چیزی در حال هل دادن کانال واژن برای ورود به آن است. این علائم با ایستادن شدید شده و با دراز کشیدن ضعیف می شود. یکی دیگر از نشانه های هشدار دهنده برای ابتلا به IC، افزایش ترشحات واژن و یا ترشحات آبکی آن است.

انقباضات درد زایمان: اگر انقباضات دردناک قبل از هفته ۲۰ بارداری و بیش از دو یا سه بار در هر ساعت اتفاق افتد می تواند نشانه سقط باشد.