شخصیتی شوهر الکلی

بسیاری از اختلالاتی که انسان ها در آن قرار دارند؛ دارای علائم واضح قابل دید هستند. و یا با آزمایش هایی مانند خون یا اشعه ایکس قابل تشخیص هستند. اما شناسایی افراد وابسته به الکل ممکن است کمی دشوارتر باشد. تعیین اینکه آیا یک مرد فقط یک مصرف کننده معمول الکل است یا یک الکلی کامل است؛ نیاز به درک علائم اعتیاد به الکل دارد. اگر شوهر یا شریک شما دارای چندین علامت باشد؛ بهتر است از او بخواهید که ارزیابی شود. همچنین، برای خود و خانواده تان به دنبال مراکزی برای کمک در جهت رهایی از مشکل باشید. در این مطلب پیام سلامت به بررسی ویژگی های شخصیتی شوهر الکلی می پردازیم؛ تا بتوانید ارزیابی اولیه بهتری داشته باشید و قبل از شدت یافتن موضوع بیمار را درمان کنید.

مصرف بیش از حد الکل

این مشخصه می تواند گول زننده باشد؛ اما به طور کلی، افراد الکلی مصرف الکل بیشتری از آنچه که باید باشد، دارند. برای مردان، این به معنای مصرف بیش از دو نوشیدنی در یک مرتبه است. برخی از مشروبات الکلی را هر روز یا شب می نوشند و باقی را می توانند یک بار در هفته بخورند. البته گاها فرد مبتلا به سوء مصرف الکل نوشیدن زیاد خود را پنهان می کند. نوشیدن زیاد وقتی رابطه بین زوجین را بیش از یک بار در سال دچار مشکل می کند، می تواند نشانه سوء مصرف مواد باشد.

نوشیدن رسمی

با توجه به بررسی کلینیک مایو، افراد الکلی اغلب مراسم های خود را با مصرف الکل برگزار می کنند. مردی که هر شب قبل از شام سه مرتبه مصرف الکل دارد ممکن است دچار سوء مصرف الکل شده باشد. او ممکن است تحریک پذیر شود و اگر مطلع شود که برنامه بدون مصرف الکل است، رفتار نامناسب نشان دهد.

تحمل الکل

اغلب مصرف مداوم الکل باعث ایجاد تحمل نسبت به الکل می شود؛ و در طول زمان فرد مقدار بیشتری مصرف می کند. به عنوان مثال ۱۲ پیمانه آبجو که به مدت یک هفته مصرف می شود ممکن است طی سه روز مصرف شود.

دشواری مدیریت مسئولیت ها

شوهر الکلی ممکن است مشکلاتی در انجام کارها و مسئولیت هایش داشته باشد. عقب ماندگی و غیبت از اولین علائم در این زمینه است. کارفرمای او ممکن است در این زمینه به او اعتراض کند و یا او را جریمه کند. همچنین شوهر الکلی ممکن است وعده های خود را در رابطه با برنامه های همراهی با خانواده، برای نوشیدن الکل بشکند. با توجه به مقاله ای با عنوان “چالش بر پیش فرض های قدیمی درباره الکل گرایی” که توسط مجله “نیویورک تایمز” منتشر شده است؛ برخی از افراد مبتلا به الکل اگرچه قادر به مدیریت مسئولیت های خود می باشند؛ اما برای این کار نیاز به مصرف الکل دارند.

وابستگی جسمی

الکل اغلب به وابستگی جسمی منجر می شود. این مسئله ممکن است با توسعه علائم جسمی در زمانی که فرد نمی تواند الکل به دست آورد، بروز پیدا کند. در این شرایط فرد ممکن است دچار لرزش، عرق و عدم میل به غذا خوردن شود. و البته سی دقیقه پس از مصرف نوشیدنی الکلی، این علائم شروع به کاهش می کند.

تغییرات احساسی و رفتاری

مردی با وابستگی رو به رشد به الکل ممکن است اغلب زمان ها در دوره تحریک پذیری باشد. او ممکن است بخواهد از بعضی از دوستانش دور باشد و تنها در حال مصرف نوشیدنی های سنگین باشد. هنگامی که از او درباره صمرف الکل می پرسید؛ ممکن است دچار ضعف یا عصبانیت در هنگام نوشیدن مشروب شود.

همچنین بعضی از افراد الکلی پس از نوشیدن یا بعد از تحریک پذیری احساس گناه می کنند و تلاش می کنند که جذاب و مهربان باشند تا بتوانند بخشش را به دست بیاورند یا اینکه شما متوجه نشوید که مشکل دارد.

وقتی که او شروع نوشیدن می کند، ممکن است به نظر می آید که عاداتش طبیعی است؛ اما وقتی که او نتواند به موقع بنوشید؛ چیزهای بی معنا و یا رفتار عجیب و غریب از خود بروز می دهد.