شگفت انگیزترین تغییرات بعد از بارداری

بارداری و زایمان به همان میزان که می تواند برای شما به عنوان یک مادر لذت بخش باشد حامل تغییراتی در بدنتان نیز هست. در ادامه با مهمترین تغییرات بعد از بارداری آشنا خواهید شد. با ما همراه شوید.

تغییرات بعد از بارداری

کاهش میل جنسی:

دکتر سیلوانا ریبادو، متخصص زنان در مرکز پزشکی کلمبیا در شهر نیویورک می گوید: “سطح استروژن در طول بارداری افزایش می یابد، و با زایمان به طور ناگهانی کاهش پیدا می کند. تغییر در میزان استروژن به معنی کاهش میل جنسی یک زن است” پس اولین تغییر پس از دوران بارداری کاهش میل جنسی است.

برآمدگی شکم:

اکثر زنان انتظار دارند پس از زایمان، شکمشان به سرعت به حالت طبیعی بازگردد. این در حالی است که به گفته دکتر آماندا ازمان حدود ۶ الی ۸ هفته طول خواهد کشید که بدنتان به حالت طبیعی خود قبل از بارداری باز گردد. ازمان می گوید برای بازگشت شکمتان به حالت اولیه رعایت یک رژیم غذایی مناسب و ورزش هایی که بر روی شکم متمرکز هستند بسیار مفید است.

شگفت انگیزترین تغییرات بعد از بارداری
تغییرات بعد از بارداری

سورپرایز کفش ها:

زنان از اواسط بارداری دچار تورم در ناحیه مچ و روی پا می شوند و این باعث می شود نتوانند کفش های معمولیشان را بپوشند. کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) اعلام می کند که زنان به طور متوسط  بین ۲۵ الی ۳۵ پوند ( ۱۱ الی ۱۵ کیلو گرم) در طول بارداری اضافه وزن پیدا می کنند. این افزایش وزن باعث می شود فشار به پاها بیشتر شده و کفش های گشاد تری نیاز باشد. پس از زایمان این تورم از بین رفته و شما می توانید با شگفتی زیاد، کفش های قدیمی خود را به پا کنید. هورمونی به نام ریلاکسین نقش مهمی در شل کردن عضلات به خصوص عضلات لگن، برای داشتن زایمان راحت تر، دارد همین هومون نیز باعث ایجاد تورم در پاها می شود.

افزایش سایز سینه:

اکثر زنان پس از تولد نوزاد خود با افزایش سایز سینه رو به رو هستند. در برخی از این زنان حتی در دوران شیردهی نیز این تغییر سایز ادامه دارد. گر چه این عامل نمی تواند موجب شود که بگوییم تغذیه با شیر مادر مناسب نیست این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد تغذیه با شیر مادر می تواند خطر بیماری های پستان و BMI بالا را کاهش دهد.

ریزش مو:

اکثر زنان شکایت می کنند که پس از زایمان ریزش موهایشان بیشتر شده این در حالی است که ریزش موها آن ها به حالت طبیعی باز گشته است. در واقع زمانی که شما باردار هستید سطح استروژن در بدنتان بالا رفته و موجب می شود ریزش موهایتان کمتر شود. وقتی که زایمان می کنید سطح این هومون به حالت عادی برگشته، پس ریزش موهایتان مجددا آغاز می شود.