صبحانه کم کربوهیدرات

لاکتوز نوعی کربوهیدرات است که بیشتر در محصولات لبنی مانند شیر، ماست و میوه های تازه یافت می شود. عدم تحمل لاکتوز می تواند ناخوشایند باشد و باعث مشکلات گوارشی، از جمله التهاب، درد شکمی و اسهال می شود. صبحانه های استاندارد مانند غلات صبحانه با شیر، گرانولا با ماست یا نان تست با پنیر، دارای لاکتوز و کربوهیدرات بالا هستند. پس اگر شما یک رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید، مقدار زیادی از مواد غذایی با کربوهیدرات کم را پیدا خواهید کرد که برای تدارک یک صبحانه کم کربوهیدرات مناسب است.

املت

صبحانه های مبتنی بر تخم مرغ، به طور کلاسیک بخشی از یک صبحانه کم کربوهیدرات هستند. شما میتوانید به راحتی با سبزیجات کم چرب مانند پیاز سبز، اسفناج و گوجه فرنگی، تخم مرغ زده شده، نمک، فلفل و ریحان یا اسفناج یک املت خوشمزه و البته کم کربوهیدرات برای صبحانه خود مهیا کنید.

شما حتی می توانید به ترکیب گفته شده پنیر را نیز اضافه کنید. اگرچه پنیر یک محصول لبنی است، اما با جستجو در بازار می توانید پنیرهای کم لاکتوز نیز پیدا کنید.. به عنوان مثال، پنیر پارمسان معمولا در بسیاری از افراد با مشکل عدم تحمل لاکتوز، علائمی ایجاد نمی کند.

سالاد آووکادو و ماهی سالمون دودی

اگرچه آووکادو یک میوه است، اما حاوی تنها مقدار کمی کربوهیدرات های خالص است؛ و مشخصات تغذیه ای آن در واقع نزدیک به چربی است.

به عبارت دیگر کل آووکادو حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات را فراهم می کند؛ اما به علت وجود ۱۳٫۵ گرم فیبر در آووکادو، میزان کربوهیدرات واقعی و دریافتی آن به کمتر از ۴ گرم می رسد.، پس برای یک صبحانه بدون لاکتوز با کربوهیدرات کم، برش های آووکادو با برش های ماهی سالمون دودی یک پیشنهاد عالی است. همچنین می توانید این وعده را با روغن زیتون و نمک و چند قطعه گوجه فرنگی کامل کنید.

دسر فرانسوی ماست پارفیت

بسیاری از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند ماست را تحمل کنند؛ زیرا باکتری های پروبیوتیک موجود در ماست روشی برای هضم لاکتوز هستند.

برای سنجش این نکته مقدار کمی ماست را امتحان کنید تا ببینید آیا آن را تحمل می کنید. همچنین یک گزینه مطمئن تر می تواند تهیه ماست خانگی باشد.

فرآیند تخمیر ماست خانگی معمولا بیش از ۲۴ ساعت است و این تفاوت با تخمیر فوری ماست صنعتی،، اجازه می دهد تا باکتری های موجود در ماست، تمام لاکتوز آن را از بین ببرند.

ماست خانگی بدون لاکتوز را می توانید در قالب دسر پارفیت با انواع توت ها، که دارای کمترین محتوای کربوهیدرات در بین تمام تمام میوه ها هستند، و آجیل های بو داده، برای یک صبحانه خوشمزه و سریع با کربوهیدرات کم، مخلوط کنید.

در پایان

اگر صبح ها فرصت کافی برای آشپزی ندارید، می توانید اگر ناهار و شام شما هم از نظر کربوهیدرات و لاکتوز مناسبت است، از آنها به عنوان صبحانه کم کربوهیدرات استفاده کنید.

لزوما صبحانه لازم نیست که شامل غذاهای صبحانه معمولی باشد؛ چراکه در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان غذاهای مشابه را در تمام وعده های غذایی مصرف می کنند.