ضربه به سر کودک و ممنوعیت ها و مراقبت های پس از آن

محققان دریافته اند که کودکان نباید بعد از ضربه ای که به سرشان وارد می شود بازی کنند. آن ها نیاز به استراحت ذهنی و جسمی دارند. در ادامه می توانید نتیجه مفصل تحقیقات انجام شده و دلیل ممنوعیت ها، پس از ضربه به سر کودک را بخوانید.

پس از یک ضربه مغزی، کودک نیاز به ۳ تا ۵ روز استراحت ذهنی دارد تا مغز بهبود یابد. ضربه مغزی یا آسیب های مغزی (TBI)، ناشی از برخورد یک جسم با سر، ضربه های شدید، و یا تکان خوردن سر اتفاق می افتد. این ضربات از طریق اتفاقات ناگوار ورزشی و یا انواع دیگر حوادث ایجاد می شوند. علائمی مانند گیجی، از دست دادن حافظه، خستگی و یا نوسانات خلقی می توانند بلافاصله بعد از ضربه و یا حتی روز پس از آن اتفاق افتد.

ممنوعیت بازی پس از ضربه به سر کودک

در این مطالعه، که شامل ۳۳۵ کودک و نوجوان سنین ۸-۲۳ بود، زمان بازیابی مغز پس از ضربه، و تاثیر آن در روند بهبود اندازه گیری شد. نتیجه نشان داد که این زمان بین کودکانی که پس از ضربه مغزی درگیر فعالیت های ذهنی بودند و کسانی که پس از ضربه به سر مدتی را استراحت کرده بودند کاملا متفاوت بود. کودکانی که به فعالیت هایی نظیر انجام تکالیف، انجام بازی های ویدئویی، خواندن کتاب و یا تماشای تلویزیون مشغول بودند به طور متوسط دوره درمانی ۱۰۰ روزه را طی کردند این در حالی است که بازه زمانی بهبود کودکانی که پس از ضربه مغزی استراحت کرده بودند بین ۲۰ تا ۵۰ روز بود.

ضربه به سر کودک و ممنوعیت ها و مراقبت های پس از آن
ضربه به سر کودک

در طول درمان چه باید کرد؟

دانستن زمانی که فرزندتان آماده ورود مجدد به مدرسه و انجام بازی های ورزشی است، بخش مهمی از روند بهبود است. زمانی کودک می تواند به مدرسه برود که مطمئن شوید تمرکز ذهنی لازم را داشته و هیچ علائمی مانند گیجی، سردرد، خستگی یا از دست دادن حافظه ندارند. در صورتی که اطمینان لازم را کسب نکرده اید می توانید ابتدا کودک را به صورت نصف روز و کم کم تمام وقت به مدرسه بفرستید.

انجام بازی ها ورزشی، تا زمانی که کودک نتواند به تنهایی یک روز کامل و بدون هیچ مشکلی در مدرسه بماند و همچنین نمره قبولی و تاییدی در مورد درمان کامل از پزشک خود بگیرد، ممنوع است. پس از این زمان هم باید کم کم کودک وارد جست و خیز شود. تا مطمئن شوید استرس فیزیکی در فرزندتان وجود ندارد.