طرز تهیه چای اولانگ

آیا شما از آن دست افرادی هستید که برای استراحت و به دست آوردن آرامش خود به طور منظم از چای استفاده می کنید؟ اگر چنین است با توجه به فواید چای اولانگ به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از چای سیاه از چای اولانگ استفاده کنید. در ادامه می توانید در مورد طرز تهیه چای اولانگ اطلاعات بیشتری به دست آورید.

عصاره گیاه Camellia همان گیاهی است که چای سیاه و چای سبز از آن ساخته می شود. این عصاره در طی فرآیندی به چای اولانگ (گاهی اوقات چای Wulong نیز نامیده می شود) تبدیل می شود.

اکثر برگ چای از طریق یک فرایند اکسیداسیون که یک فرآیند شیمیایی است فلاونوئیدها، چربی و اسیدهای آمینه تولید می کند. برگ های چای سیاه طی فرآیند اکسیده شدن به رنگ قهوه ای تیره در می آیند که مشخصه اصلی آن سرشار بودن از تانن است. از سوی دیگر، همه برگ چای سبز نیز اکسیده نمی شود.

چای اولانگ جایی در وسط این دو قرار دارد. به طوری که نیمه اکسید شده در نتیجه ساختار شیمیایی متفاوت از چای سبز (که دارای خواص درمانی بسیاری است) دارد از طرفی به تیرگی و تلخی چای سیاه و سفید نیز نمی باشد. بنابراین، با نوشیدن چای اولانگ، شما بهترین خواص را از هر دو چای در اختیار دارید.

یکی از تفاوت های اصلی بین چای اولانگ، چای سیاه و چای سبز، مقدار ال تیانین آن است. ال تیانین اسید آمینه ای است که تنها در گیاه Camellia Sinensis و قارچ Boletus badius پیدا می شود. ۹٫۲ درصد از وزن خشک چای اولانگ از ال تیانین تشکیل شده است.

طرز تهیه چای اولانگ
طرز تهیه چای اولانگ

طرز تهیه چای اولانگ

شما می توانید از نوع خشک شده و آماده این چای و یا از برگ های نرم و تازه آن نیز استفاده کنید. روش تهیه ای که در ادامه تشریح می کنید یک الگوی واحد برای همه روش های آماده سازی چای است. برای هر فنجان یا ۶ اونس (۱۸۰ میلی لیتر) آب، ۱/۲ قاشق چایخوری، چای خشک و یا ۲ قاشق غذا خوری برگ شسته شده گیاه را نیاز دارید.

 آب را تا دمای ۲۰۵ درجه فارنهایت گرم کنید. این دما دمای مناسب برای دم کردن چای است زیرا باعث می شود مواد معطر آن شکسته نشود. سپس میزان چای ذکر شده را به آب اضافه کرده درب ظرف را ببندید و ۲ الی ۵ دقیقه صبر کنید. سپس چای را نوش جان کنید.

توصیه می شود برای نگه داشتن چای برای مدت طولانی و برای حفظ خواص دارویی آن درب ظرف را ببندید.