علائم بیش فعالی بزرگسالان

اختلال بیش فعالی تنها منحصر به کودکان نیست بلکه بین ۳۰٪ تا ۷۰٪ از کودکان با بیش فعالی و علائم آن رشد می کنند. علاوه بر افرادی که در کودکی علائم بیش فعالی در آنها تشخیص داده نشده، می توانند در بزرگسالی به این اختلال دچار شوند. بیش فعالی بزرگسالان ممکن است باعث اختلال در کار و یا روابط بزرگسالان شود. اما چطور بتوانیم یک فرد مبتلا به بیش فعالی بزرگسالان را تشخیص دهیم؟ دانستن علائم این اختلال و رفتارهای فرد مبتلا می تواند شما را در این امر یاری کند.

علائم بیش فعالی بزرگسالان

ADHD یا همان بیش فعالی بزرگسالان الگویی متفاوت تر از بیش فعالی در کودکان دارد. افراد مبتلا به بیش فعالی در بزرگسالی معمولا فکر می کنند برای انجام هر کاری دیر است به همین خاطر مدیریت زمان را از دست می دهند و همین باعث تضعیف اهداف آنها خواهد شد. گاهی نیز قرارهای مهم کاری خود را از دست می دهند.

علائم بیش فعالی بزرگسالان
بیش فعالی بزرگسالان

یکی از نشانه های افراد مبتلا به ADHD عدم تمرکز بر روی کاری است که در حال انجام آن هستند. این مشکل می تواند منجر به ایجاد موقعیت های خطرناک برای فرد مبتلا شود به عنوان مثال تحقیقات نشان داده بزرگسالانی که مبتلا به بیش فعالی هستند با احتمال بیشتری در حین رانندگی دچار تصادف و آسیب می شوند.

علائم بیش فعالی بزرگسالان
بیش فعالی بزرگسالان

بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است در اولویت بندی کارهای خود دچار مشکل شوند. رفتارهای آنها متمایل به آشفتگی است و همواره بی قرار بوده و به سادگی پریشان می شوند.

علائم بیش فعالی بزرگسالان
بیش فعالی بزرگسالان

افراد مبتلا به بیش فعالی بزرگسالان ممکن است مشکلاتی در مورد کنترل خود و رفتارهایشان داشته باشند. این مشکل می تواند منجر به رفتارهای زیر شود:

  • عدم کنترل خشم
  • رفتارهای تکانشی
  • در افکار خود میل به توهین دارند
علائم بیش فعالی بزرگسالان
بیش فعالی بزرگسالان

برخی از بزرگسالان مبتلا به ADHD می توانید بر روی چیز هایی که از آنها لذت می برند مشتاقانه متمرکز شوند اما مجبورند وظایفی را انجام دهند که مورد علاقه آنها نیست. مشکل از اینجا ناشی می شود که فعالیت های مهم زندگی اصولا کسل کننده بوده و مورد علاقه نیستند. افراد مبتلا به این اختلال تمایل به ترک وظایف خسته کننده به نفع فعالیت های لذت بخش تر دارند.