مصرف بیش از حد آلبوترول

آلبوترول یک داروی تجویزی است که برای درمان نشانه های مرتبط با بیماری های ریه، مانند آسم استفاده می شود. این دارو بخشی از یک دسته از داروها به نام برونکودیلاتورها هستند؛ که باعث کاهش علائم خس خس سینه و مشکلات تنفسی با آرامش عضلات راه تنفسی می شوند. آلبوترول را می توان به صورت قرص، شربت یا استنشاقی استفاده کرد. در صورت بروز هر گونه عارضه جانبی بیش از حد آلبوترول، فرد نیازمند مراقبت اورژانسی می شود. در این مطلب پیام سلامت به بررسی علائم مصرف بیش از حد آلبوترول می پردازیم.

درد قفسه سینه

سطح بالایی از آلبوترول در بدن شما می تواند باعث ایجاد درد قفسه سینه شود. قفسه سینه شما می تواند احساس درد یا سوزش داشته باشد. درد قفسه سینه همچنین ممکن است در برخی افراد به شانه یا بازو گسترش یابد.

سردرد

پس از مصرف بیش از حد آلبوترول ممکن است دچار سردرد ناگهانی شوید. میزان درد سردرد می تواند خفیف تا شدید باشد؛ و می تواند در هر منطقه ای از جمجمه ایجاد شود.

حالت تهوع

تهوع و استفراغ ممکن است به عنوان نشانه ای از مصرف بیش از حد آلبوترول اتفاق بیفتد. علائم اضافی گوارشی این حالت معمولا شامل ناراحتی معده یا کاهش اشتها است.

خواب آلودگی

در صورت مصرف بیش از حد آلبوترول احتمالا احساس خواب آلودگی، سستی یا آرامش را تجربه می کنید. چنین علائمی می تواند باعث ایجاد ضعف بیش از حد در بدن شما شود و می تواند توانایی شما را برای انجام فعالیت های روزمره طبیعی دچار مشکل کند.

عصبی شدن

پس از مصرف بیش از حد آلبوترول ممکن است احساس عصبانیت یا اضطراب کنید. چنین علائمی می تواند به ایجاد لرزش در بخشی زا بدن یا تغییرات ضربان قلب منجر شود.

خشکی دهان

پس از مصرف بیش از حد آلبوترول ممکن است دچار خشکی دهان شوید. در یان شرایط کاهش تولید بزاق و افزایش تشنگی نیز ممکن است رخ دهد.

لرزش

مصرف بیش از حد آلبوترول می تواند سبب ایجاد لرزش غیر قابل کنترل در یک قسمت خاص بدن شما مانند پاها یا دست ها شود. متخصصان بهداشت و درمان وبسایت Medline Plus، یک وب سایت بهداشتی ایجاد شده توسط موسسه ملی بهداشت (NIH)، توضیح می دهند که بعضی از افراد ممکن است به علت سوء مصرف آلبوترول، دچار تشنج شدید شوند؛ که ممکن است همراه با علائم عرق کردن، حالت تهوع یا سرگیجه باشد.

سرگیجه

یکی دیگر از آثار مصرف بیش از حد این دارو، احساس سرگیجه یا سبکی سر است. چنین علائمی می تواند موجب غش یا از دست دادن هوشیاری در برخی افراد شود.

ضربان قلب نامنظم

مصرف بیش از حد آلبوترول می تواند باعث تغییرات ضربان قلب شما نیز شود. یک ضربان قلب غیرمعمول نامنظم یا سریع ممکن است به عنوان نشانه ای از مصرف بیش از حد آلبوترول شناخته شود و این شرایط به مراقبت فوری پزشکی نیاز دارد.