عوارض جانبی فلومکس برای زنان

فلومکس دارویی است که توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان علائم ادراری مردان ناشی از هیپرتانسیون خوش خیم پروستات (BPH) که پروستات بزرگ شده است، تایید شده است. FDA استفاده از فلومکس را برای زنان تأیید نمی کند. اما ممکن است به دلیل خود تجویزی یا شرایط دیگر زنان به خوردن این دارو ترغیب شوند. احتباس ادراری از جمله عوارض فلومکس برای زنان است. همچنین فلومکس به عنوان یک داروی گروه B برای بارداری لیست شده است. این بدان معنی است که عوارض جانبی آن در دوران بارداری ناشناخته است. به جز عوارض جانبی خاص مرتبط با آناتومی مردانه، سایر عوارض جانبی فلومکس برای مردان و زنان رایج است. با این مطلب پیام سلامت همراه ما باشید.

اثر فشار خون

یکی از تولید کنندگان داروی فلومکس به کاربران این دارو هشدار می دهد که کاهش ناگهانی فشار خون ممکن است به خصوص پس از دوز اولیه یا تغییر دوز رخ دهد. کاهش فشار خون می تواند هنگام تغییر موقعیت مانند ایستادن پس از نشستن یا نشستن پس از دراز کشیدن رخ دهد. همچنین مصرف کنندگان ممکن است دچار سرگیجه، احساس سرگیجه یا خفگی شوید.

واکنش های آلرژیتیک

تامسولوزین هیدروکلراید ماده اصلی فلومکس است. با توجه به گزارش وبسایت rxlist.com، بهتر است قبل از مصرف دارو برچسب محصول را بخوانید. افراد مبتلا به آلرژی به این مواد می توانند بثورات، خارش و کهیر را تجربه کنند. اما عوارض جانبی جدی آلرژیک حتی می تواند، تورم چهره، زبان و یا گلو و مشکل تنفسی باشد.

تعاملات دارویی

قبل از مصرف فلومکس، در صورت استفاده از داروهای دیگر، چه به صورت تجویزی و یا بدون نسخه موضوع را به پزشک اطلاع دهید. فلومکس با بعضی داروهای خاص تداخل دارد.

وارفارین (Coumadin)، که از تشکیل لخته خون جلوگیری می کند و سایمتیدین (Tagamet) که برای درمان زخم معده استفاده می شود، دو دارو رایج است که می تواند در صورت مصرف همزمان با فلومکس باعث ایجاد اختلال در مصرف دارو شود.