غذاها و گیاهان خوشبو کننده بدن

ببوی بدن هرکس منحصر به فرد است و این بو ناشی از ژنتیک، سبک زندگی و مواد غذایی مصرفی، می تواند متفاوت باشد. اگر شما نیز بوی بدن بدن خودر ا حس می کنید نگران نباشید. شما تنها نیستید. بسیاری از مردم دنیا دچار این مشکل هستند. اما اگر با این مقاله همراه باشید ده ماده غذایی و گیاهی خوشبو کننده بدن واقعا موثر را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیش از هرچیز باید بدانید بوی بد بدن می تواند به علت تغییرات هورمونی در بدن، تعریق بیش از حد، یک رژیم غذایی ناسالم، ژنتیک و بهداشت نا مناسب باشد. این بو می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شما شمود و خوشبو کننده های مصنوعی مثل اسپری ها و عطرها نیز در صورت وجود مشکل زمینه ای، همیشه کارساز نیستند.

همچنین بوی خوب بدن می تواند یک تحریک کننده جنسی موثر در رابطه جنسی شما با همسرتان باشد. از این رو اطلاع از رازهای طبیعی خوشبو کننده بدن می تواند در این زمینه نیز مهم باشد.

در بسیاری از موارد مشکل بوی بدن بدن با یک رژیم غذای سالم حل می شود. چراکه انچه می خورید و آنچه نمی خوردی؛ به شدت بر روی بوی بدن شما موثر است.

به زبان ساده بسیاری از مواد غذایی به پاک سازی بدن شما و خوشبو شدن آن کمک می کنند.

لیمو

عطر و بوی هیجان انگیز و هشیار کننده لیمو، نقشی اساس به عنوان یک خوشبو کننده بدن خواهد داشت. لیمو دارای مواد ضدعفونی کننده و ضد باکتری است. و با از بین بردن باکتری ها و عفونت های بدن و دهان، نقشی موثر در رفع بوی بدن ناشی زا آن ها خواهد داشت.

لیمو
لیمو

اسید موجود در آب لیمو به کاهش سطح pH پوست کمک می کند. و محیط پوست را برای زنده ماندن باکتری ها نامناسب می سازد. همچنین لیمو به حذف سموم مختلف از بدن نیز کمک می کند. از سویی لیمو به راحتی جذب بدن می شود. در نتیجه می تواند اثری فوری در این زمینه داشته باشد.

نوشیدن یک لیوان آب لیموی تازه و گرم هنگام صبح می تواند سیستم بدن شما را پاکسازی کرده و بوی خوشی به بدن شما بدهد.

گوجه فرنگی

ماده غذای دیگر برای مبارزه با بوی بد بدن، گوچه فرنگی است. گوجه فرنگی حاوی خواص طبیعی ضد باکتری و ضد عفونی کننده است و در کاهش میزان باکتری ها در بدن موثر است.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی

همچنین گوجه فرنگی به عنوان یک قابض طبیعی با تنگ کردن منافذ پوست باعث کاهش و کنترل تعریق بیش از حد و در نتیجه بوی بدن بدن، می شود. نوشیدن آب کوچه فرنگی نیز دمای بدن را کاشه داده و در کاهش تعریق موثر است.

نصف لیوان آب گوجه فرنگی تازه را به صورت روزانه بنوشید. و یا از آن در سالاد استفاده کنید. همینطور می توانید قبل از رفتن به حمام آب گوجه فرنگی را به بخش هایی از بدن که دچار تعریق بیش از حد هستند بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه برای شستشو به حمام بروید.

چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است. و متعجب خواهید شد اگر بدانید رد کاهش بوی بدن بدنف پا و دهان بسیار موثر است.

چای سبز با کمک گلوتاتیون، که یک حامل آنتی اکسیدان است؛ باعث حذف سموم مضر بدن می شود. و از این طریق به کاهش کلی بوی بد بدن کمک می کند.

چای سبز
چای سبز

پلی فنول موجود در چای سبز نیز به تازه کردن نفس و خشوبو کردن دهان زا طریق ای بین بردن باکتری های موجود در دهان کمک می کند.

۱ یا ۲ قاشق چای خوری از این خوشبو کننده بدن را در یک فنجان آب جوش دم کنید. و با کمی عسل خام، ۳ تا ۴ بار در روز بنوشید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یه دئودورانت و خشوبو کننده بدن طبیعی برای شماست. همچنین روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است. و به همین دلیل دارای خواص ضد عفونت بوده و محیط بدن را برای رشد باکتری ها نامطلوب می کند.

روغن نارگیل
روغن نارگیل

روغن نارگیل همچنین با کمک به سلامت دستگاه گوارش در کاهش بوی بد بدن نایی از گازها و مواد زائد باقی مانده در بدن، موثر است.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دهان تان و طاراف دندان هایتان، بچرخانید. سپس آن را خالی کرده و مسواک بزنید.

توجه کنید که روغن نارگیل را نباید غرغره کنید یا قورت بدهید.

شما هیچنین می توانید روغن نارگیل را در بخش هایی از بدن که بیشتر عرق می کنند ماساز دهید.

رزماری

رزماری معطر خوشبو کننده طبیعی دیگری است که شما را از بوی بدن بدن خلاص خواهد کرد. روغن های فرار موحود در رزماری می تواند رشد باکتری های بو زا را مهار کرده و موجب از بین رفتن بوی بد بدن شود.

رزماری
رزماری

همچننی منتول و کلروفیل موجود در رزماری یک خنثی کننده قوی بو است.

نوشیدن روزانه دو فنجان چای رزماری که از برگ های تازه یا خشک شده آن ساخته شده، بهترین روش استفاده از این گیاه است. همچنین می توانید ۸ تا ۱۰ قطره اسانس رزماری را در حدود ۳۰ گرم آب (تقریبا ۲۵ میلی لیتر) مخلوط کنید. و دو تا سه بار در روز به محل هایی از بدن که دچار تعریق زیاد می شوند، بمالید.

هشدار: اگر احساس کردید اسانس رزماری پوست تان را تحریک می کند. صمرف آن را متوقف کنید.

مریم گلی (سیج)

مریم گلی گیاه دیگری است که با داشتن ترکیبات معطر مانند دیوسمتین، apigenin و لوتئولین در خود، می تواند به عنوان یک خوشبو کننده بدن برای شما موثر باشد. همچنین مریم گلی باکتری های روی پوست را از بین می برد.

مریم گلی (سیج)
مریم گلی (سیج)

مریم گلی باعث کاهش میزان ترعیق شما نیز می شود و از یان راه نیز در کنترل بوی بد بدن کمک کننده است. این گیاه در بهبود سلامت دهان و دندان موثر بوده و در نتیجه می تواند در کاهش بوی بد دهان نیز موثر باشد.

یک یا دو بار در روز نشویدن چای رمیم گلی در این زمینه بهترین روش است. یک قاشق چای خوری مریم گلی خشک شده یا تازه را در یک فنجان آب جوش دم کنید و با چند قطره آب لیمو صرف نمایید.

همچنین از مریم گلی یم توانید برای شستشوی بخش های پر تعریق بدن استفاده کنید. برای این کار ۲ قاشق غذاخوری مریم گلی خشک شده را در ۴ فنجان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس محلول حاصل را در بخش هایی از بدن که زیاد عرق می کنند؛ بمالید.

هشدار: این گیاه برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. همچنین مصرف بیش از حد مریم گلی می تواند باعث ایجاد سرگیجه شود.

دارچین

دارچین را می توان محبوب ترین خوشب کننده طبیعی دهان و تنفس دانست. روغن های فرار موجود در دارچین به کاهش باکتری های دهان و ایجاد بوی خوش در دهان کمک می کنند.

دارچین
دارچین

نوشیدن چای دراچین حداقل یک بار در روز می تواند علاوه بر خوشبو شدن دهان شما به بهبود سیستم گوارشی و در نتیجه بهتر شدن بوی بدن تان نیز کمک کند.

همچنین در صورتی که می خواهید خیلی فوری بوی بدن دهان را برطرف کنید. با چای سرد شده دارچین دهانتان را شستشو دهید.

سبزی جعفری

روغن کم ولی قوی موجود در سبزی جعفری می تواند عطر خبوی را در دهان و بدن ایجاد کند.

جعفری هم دارای مقدار زیادی کلروفیل است؛ که در پاکسازی بدن و جریان خون موثر است. علاوه بر این جعفری دارای اثرات ضدباکتری است. که باعث کاشه باکتری های بو زای بدن می شود.

سبزی جعفری
سبزی جعفری

نوشیدن ۲ فنجان چای جعفری به صورت روزانه بهترنی روش استفاده از این گیاه است. برای این کار ۱ قاشق چای خوری جعفری تازه خورد شده را در ۱ فنجان آب گرم به مدت ۵ دقیقه دم کنید. سپس بگذارید کمی خنک شده و بعد آن را بنوشید.

همینطور می توانید از از چای ولرم شده جعفری برای شستشوی دهان و رفع بوی بد آن استفاده کنید. و در نهایت جویدن برگ جعفری تازه نیز راهی ساده برای رفع موقت بوی بد دهان است.

شنبلیله

دانه شنبلیله نیز توانایی بالایی در خوشبو کردن بدن و دهان از طریق پاکسازی بدن از مواد سمی دارد. شنبلیله همچنین به میزان متعادل ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و سلامت عمومی بدن، در خود دارد.

شنبلیله
شنبلیله

یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در یک فنجان آب برای یک شب بخیسانید. صبح هنگام دانه های خیس خورده را جویده و آب موجود در فنجان را نیز بنوشید. و مطمئن باشدی که در طول روز کمتر بوی بدی از شما متساعد خواهد شد.

همچنین خوردن روزانه ۱ یا ۲ فنجان چای دانه شنبلیله نیز در این زمینه موثر است.

آب سبزه گندم

حتما تا به حال برای سفره سال نو با گندم سبزه ریخته اید. آیا می دانستید این سبزه خوراکی بوده و فواید درمانی بسیاری دارد؟ آب سبزه گندم دارای مقادیر بالای کلروفیل است. و می تواند در خنثی کردن بوی بدن موثر باشد.

آب سبزه گندم
آب سبزه گندم

همچنین این ماده با ایجاد تعادل رد اسیدها و سموم خون، موجب کاهش میزان تعریق می شود.  علاوه بر این آب سبزه کندم غنی از ویتامین های گروه B است. که به تنظیم درجه حرارت بدن کمک می کند.

هر روز صبح ۲ قاشق غذاخوری آب سبزه گندم را در یک فنجان آب مخلوط کرده و با معده خالی بنوشید.

هشدار: این ماده طعم و مزه بسیار قوی دارد و در ابتدا ممکن است احساس تهوع کنید.

  • چند نکته بیشتر درباره مواد خوشبو کننده بدن طبیعی
  • مواد غذایی مانند سیر و پیاز باعث ایجاد بوی بد بدن می شوند.
  • غذاهای دارای گوگرد بالا باعث بد بو شدن بدن می شوند.
  • گوشت قرمز، الکل، تنقلات با طعم های مصنوعی، باعث ایجاد عرق بد بو می شوند.
  • خوردن میوه و سبزیجات تازه باعث کاشه بوی بد بدن می شود.
  • نوشیدن آب کافی به صورت روزانه از تجمع سموم در بدن و بد بو شدن آن جلوگیری می کند.
  • دوش روزانه در کنترل بوی بدن موثر است.
  • شستن لباس ها پس از هر بار پوشیدن در کنترل بوی بدن موثر است.
  • اجتناب از پوشیدن کفش های تنگ و بدون منفذ و طولانی مدت پوشیدن کفش ها در کاهش بوی بد پا موثر است.
  • خشک نگه داشتن بدن تا حد امکان بوی بد را کاهش می دهد.
  • پوشیدن لباس های نخی و پنبه ای بجای لباس های با الیاف مصنوعی، باعث کاهش تعریق و بوی بد می شود.