۵ فایده استفاده از سرکه سیب برای موها

اگر در مورد روش های مدرن مراقبت از مو اطلاع داشته باشید حتما می دانید که یکی از بهترین مواد برای بهبود وضعیت مو، سرکه سیب است. از مراقبت از پوست گرفته تا مراقبت از مو، همگی در لیستی از خواص این ماده شگفت انگیز قرار دارند. یادتان باشد که این خواص فقط بخشی از خواص سرکه سیب برای بدن است. حتما در مورد استفاده از سرکه سیب برای درمان آلرژی فصلی، کاهش وزن و کاهش کلسترول نیز اطلاع دارید. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم دلیل توصیه استفاده از این ماده را بر روی مو و با مطلبی تحت عنوان ۵ فایده استفاده از سرکه سیب برای موها مطرح کنیم.

فایده استفاده از سرکه سیب برای موها

تعادل در سطح pH پوست سر

۵ فایده استفاده از سرکه سیب برای موها
۵ فایده استفاده از سرکه سیب برای موها

بسیاری از شامپو ها و محصولات مراقبت از مو از مواد شیمیایی بسیار قلیایی تهیه شده اند و سطح طبیعی pH موی ما را مختل می کنند. این حالت بر روی وضعیت پوست سر تاثیر گذاشته و موجب تضعیف فولیکول های مو می شود. این اثرات موجب می شوند موهای شما خشک و شکننده شوند. محدوده pH مطلوب برای پوست سر بین ۴٫۵ تا ۵٫۵ است. سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی است. به این ترتیب می تواند رشد قارچ و باکتری را مهار کرده و موها را سالم و قوی نگه دارد.

احیای موهای مرده

بسیاری از زنان در طول عمر خود از محصولاتی مانند رنگ مو زیاد استفاده می کنند. سرم، ژل، اسپری، ماسک، کرم و ده ها محصول دیگر موادی هستند که می توانند بر خلاف نامشان به موها آسیب برسانند. استفاده مداوم از این محصولات موجب می شود بقایایی از آن ها روی پوست سر مانده و فولیکول های مو را مسدود کنند. به این ترتیب بافت مو دچار مشکل می شود.

اگر موهایتان به نظر مرده می رسند نگران نباشید. سرکه سیب یکی از موثر ترین راه های احیای موهای سر است و حجم چربی های پوست را کاهش می دهد. اسید استیک در سرکه سیب باعث تخریب بقایای باقی مانده محصولات مراقبت از مو می شود و به عنوان یک تونیک موها را صاف و تمیز می کند.

اضافه کردن درخشش و برطرف کننده وزوز شدن مو

سرکه سیب کوتیکول مو را بسته نگه می دارد. این حالت بهترین موقعیت برای رشد مو و صاف و درخشنده تر شدن آن است. بنابراین اگر موهایتان بر هر دلیلی درخشش خود را از دست داده اند، بهتر است از سرکه سیب برای شستشوی آن ها استفاده کنید.

تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

۵ فایده استفاده از سرکه سیب برای موها
۵ فایده استفاده از سرکه سیب برای موها

سرکه سیب الیاف روی فولیکول های مو که می تواند رشد موهای سالم را مهار کند را از بین می برد. همچنین برای تحریک گردش خون بهتر به فولیکول های مو نیر مفید است. گردش خون بهتر، به معنی ارسال اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به سلول های فولیکول مو می باشد. به این ترتیب موهای شما قوی تر، بلند تر و سالم تر خواهند شد.

درمان شوره سر یا خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر

سرکه سیب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای خشکی و خارش پوست سر و شوره است.

خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی ممتاز این ماده در ترکیب با طبیعت بسیار اسیدی آن از شوره سر، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و خارش جلوگیری می کنند. همان طور که گفتیم، سرکه سیب سطح pH پوست سر را متعادل می کند. این ماده یک راه عالی برای جلوگیری از بازگشت قارچ، باکتری یا مخمر به پوست سر است. استفاده از این ماده روی پوست سر محیطی سمی ایجاد می کند، بنابراین شما دیگر شاهد بازگشت باکتری ها و قارچ ها نخواهید بود.