فرنی جو دو سر

فرنی جو دو سر پخته شده در آب یا شیر، باعث شروع یک روز سالم می شود. یک فنجان فرنی ۳۳ درصد از توصیه های روزانه توصیه شده غلات و دانه ها به وسیله USDA برای خانم ها و ۲۹ درصد توصیه شده برای برای مردان را تامین می کند. خوردن فرنی به میزان قابل توجهی مصرف برخی از مواد مغذی ضروری را که به سلامت شما کمک می کند، افزایش می دهد.

در این مطلب پیام سلامت مزایای خوردن فرنی جو دو سر را با شما در میان می گذاریم.

فیبر موجود در فرنی

فرنی جو دو سر به عنوان یک منبع غنی از فیبر رژیمی کار می کند. این فیبر بر دو نوع است.

فیبر محلول (نوعی از فیبر است که در دستگاه گوارش تعبیه شده تا با ترکیب آب بتواند ژل ایجاد کند.) به کنترل قند خون شما کمک می کند؛ و همچنین باعث کاهش کلسترول خون می شود.

فیبر نامحلول نیز کمک می کند تا بعد از غذا احساس سیری کنید و همچنین یبوست را از بین می برد. فرنی پخته شده با نصف فنجان جو خشک، حاوی ۳٫۸ گرم فیبر، از جمله فیبر محلول و غیر محلول است. به گفته موسسه لینوس پالینگ، هر وعده فرنی ۱۰ درصد از توصیه فیبر روزانه برای مردان و ۱۵ درصد برای زنان را فراهم می کند.

آهن موجود در فرنی

خوردن فرنی به شما در به دست آوردن میزان توصیه شده روزانه آهن کمک می کند. دریافت آهن کافی کمک می کند تا بدن شما کلاژن، که پروتئینی ضروری برای غضروف سالم و استخوان است را ایجاد کند.

همچنین آهن به شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را ایجاد کنید؛ عملکرد سیستم ایمنی را افزایش دهید؛ عملکرد کبد را بهبود دهید و از متابولیسم خود حمایت کنید.

فرنی ای که با نصف فنجان جو خشک شده تهیه شود، حاوی ۱٫۹ میلی گرم آهن است. طبق بررسی مرکز پزشکی لانگون نیویورک، این مقدار  ۲۴ درصد از میزان توصیه شده مصرف روزانه آهن برای مردان و ۱۱ درصد برای زنان است.

روی موجود در فرنی

فرنی را به عنوان منبع روی نیز می توانید مصرف کنید. به گفته اداره مکمل های غذایی، یک وعده فرنی ساخته شده با نیم فنجان جو دو سر، حاوی ۱٫۳ میلی گرم روی (۱۴ درصد از مصرف روزانه روی برای زنان و یا ۱۲ درصد برای مردان) است. روی نیاز شما به تغذیه سیستم ایمنی بدن و کمک به مبارزه با عفونت، بهبود زخم و کمک به رشد سلول ها را برطرف می کند. روی همچنین یک دامنه از آنزیم ها را فعال می کند و متابولیسم (سوخت و ساز) را در بدن شما بهبود می دهد.

تهیه یک فرنی سالم

فرنی جو دو سر یک غذای سالم است. پس هنگام تهیه آن نیز سعی کنید انتخاب هایی سالم داشته باشید. از اضافه کردن قند یا چربی اشباع به فرنی خود اجتناب کنید. به جای شکر کاسه خود را با شکر قهوه ای یا شربت افرا، استویا، شیرین کننده های طبیعی با کالری کم، و یا با میوه های تازه استفاده کنید.

همچنین استفاده از شیر بدون چربی، شیر بادام یا شیر سویا در فرنی به جای شیر پرجرب، برای کاهش چربی اشباع شده موثر است. در نهایت برای افزودن ارزش غذایی بیشتر به وعده از دانه های سالم مثل آجیل ها استفاده کنید.