داروهای مسکن تجویزی

درد مزمن یک بیماری همه گیر در ایالات متحده است و طبق گفته آکادمی مدیریت درد آمریکا the American Academy of Pain Management بر روی بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی تاثیر می گذارد. درد حاد، ناشی از حوادث یا جراحی، نیز ۲۵ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. زندگی با درد می تواند با تأثیر بر عملکرد شغلی، ورزش، فعالیت های اجتماعی و الگوهای خواب، به طور منفی بر کیفیت زندگی یک فرد تأثیر بگذارد. داروهای مسکن تجویزی متعددی وجود دارند که می توانند درد را درمان کنند، بنابراین انتخاب بهترین داروی مسکن ممکن است زمان ببرد. در این مطلب پیام سلامت فهرست داروهای مسکن تجویری را از نظر می گذرانیم.

نارکوتیک ها

نارکوتیک ها که هم چنین تحت عنوان اپیوئیدها نیز شناخته می شوند از مواد یافت شده در تریاک مشتق می شوند؛ معمولا برای درمان درد متوسط تا شدید تجویز می شوند. این داروها به گیرنده های سلول های عصبی متصل می شوند و مانع فرستاده شدن سیگنال های درد به مغز می شوند. علاوه بر تسکین درد، نارکوتیک ها باعث ایجاد آرام سازی می شوند و می توانند باعث ایجاد عوارض جانبی مانند یبوست، خشکی دهان، تهوع و استفراغ شوند. طبق گفته the Partnership for a Drug-Free America، در صورتی که این داروها مطابق دستورالعمل مصرف نشوند، نارکوتیک ها می توانند باعث ایجاد وابستگی فیزیکی و اعتیاد گردند.

طبقه بندی های مختلفی از داروهای نارکوتیک وجود دارد. داروهایی از جمله مورفین و کدئین اپیات های طبیعی هستند، که از مواد موجود در خشخاش تهیه می شوند. نارکوتیک های نیمه مصنوعی مانند اکسی کودون، هیدروکودون و دزومورفین، در آزمایشگاه با استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند. اپیات های مصنوعی، از جمله فنتانیل و متادون، مواد شیمیایی ایجاد شده در آزمایشگاه هستند.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، هم چنین به عنوان NSAID شناخته می شوند، داروهایی هستند که معمولا برای درمان درد همراه با التهاب استفاده می شوند. این طبقه از داروها شامل ناپروکسن و مهار کننده های Cox-2 مانند سلکوکسیب می باشند. اگر چه پزشکان the Mayo Clinic گزارش می دهند که این داروها می توانند سبب درد معده، خونریزی روده، مشکلات قلبی و نارسایی کلیه شوند، آنها اغلب برای درمان درد آرتریت استفاده می شوند.

داروهای ضد افسردگی

اگرچه داروهای تری سیکلیک ضد افسردگی مثل آمی تریپتیلین، ایمی پرامین و کلومیپرامین به طور معمول برای درمان افسردگی تجویز می شوند، آنها هم چنین دارای اثر ضد درد هستند. یک مطالعه منتشر شده در “Pain Research and Management” گزارش می دهد که داروهای تری سیکلیک ضد افسردگی در درمان درد نوروپاتیک متوسط ناشی از نوروپاتی دیابتی، نورالژیا پس از فروپاشیدن، سردرد تنشی، میگرن و فیبرومیالژیا موثر هستند. عوارض جانبی داروهای تری سیکلیک ضد افسردگی شامل خواب آلودگی، یبوست و خشکی دهان است.

داروهای ضد صرع

Anticonvulsants داروهای ضد صرع یک کلاس از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات تشنج مانند صرع می باشند. از آنجا که این داروها تحریک پذیری اعصاب را کاهش می دهند، در درمان درد نوروپاتیک (درد ناشی از آسیب عصبی)، سردرد مزمن و درد ناشی از آسیب نخاعی موثر هستند. گاباپنتین، کاربامازپین، لاموتریژین و توپیرامات، همه داروهای ضد تشنج هستند. شایع ترین عوارض جانبی این داروها طبق گزارش ” “Pain Research and Management عبارتند از: سرگیجه، خواب آلودگی و سردرگمی.