مهمترین فواید آب برنج برای پوست و مو

آب برنج، آبی است که اکثر ما پس از آبکشی برنج آن را دور می ریزیم. اگر بدانید برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد دیگر هرگز این کار را نخواهید کرد. در ادامه می خواهیم از فواید آب برنج برای پوست و مو صحبت کرده و چند دستور العمل ساده برای استفاده از آن را بیان کنیم.

فواید آب برنج برای پوست و مو

در یک طرح تحقیقاتی در ژاپن مشخص شد که، یک ماده خاص در آب برنج، به نام اینوزیتول وجود دارد که می تواند در بهبود خاصیت کشسانی و کاهش اصطکاک در موهای آسیب دیده مفید باشد. این ماده بسیار مغذی را با دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

برنج را در آب ریخته و بر روی شعله گاز قرار دهید تا کاملا پخته شود سپس آن را خاموش کرده و اجازه دهید سرد شود. بعد از سرد شدن برنج را در آب فشار دهید به طوری که تمام عصاره آن خارج شود سپس محلول را آبکش کرده و آب آن را نگه دارید. از این ماده برای شستشوی صورت و موها استفاده کنید. آب برنج را می توانید تا یک هفته دورن یخچال نگهداری کنید.

در روش دیگر می توانید ۲ پیمانه آب را با نصف پیمانه برنج به مدت ۱۵ دقیقه خیس کرده و سپس برنج را تحت فشار قرار دهید آب به دست آمده نسبت به روش قبل کم خاصیت تر است.

تصور بر این است آب برنج تخمیر شده به دلیل تغییر PH که در طول فرآیند تخمیر در آب رخ می دهد برای موها مفید است. ( pH آب برنج باعث آزاد شدن ماده شیمیایی pitera شده که می تواند باعث بازسازی سلول ها شود). روش تهیه این مدل آب برنج زمان نیاز دارد اما نتایج بهتر از روش های دیگر است.

مهمترین فواید آب برنج برای پوست و مو
فواید آب برنج برای پوست و مو

برنج را در آب ریخته و درون یکی شیشه ریخته و درب شیشه را ببندید و آن را به مدت ۲ الی ۳ روز در دمای اتاق قرار دهید در صورتی که دمای اتاق گرمتر باشد ممکن است این زمان کمتر شود. هنگامی که یک بوی کمی ترش از آب برنج به مشام رسید آن را بجوشانید، پس از سرد شدن از محلول برای شستشوی پوست و مو استفاده کنید.

آب برنج تخمیر شده بسیار قوی است، بنابراین بهتر است آن را قبل از استفاده با ۱/۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید. هر شب قبل از خواب صورت خود را با آب برنج بشویید موها را نیز ۲ الی ۳ بار در هفته با این محلول شستشو دهید. جالب است بدانید حتی پس از شستشو نیز خواص این ماده بر روی پوست و موی شما باقی خواهد ماند.