فیلم های خنده دار و کمدی، کودکان نوپای زیبا، جوک و یک دوست خوب، می تواند استرس را از شما دور کند. من فکر می کنم یکی از بهترین فواید خنده این است که احساس شوخ طبعی را افزایش می دهد. یک معلم خنده ساکن در پارک رنج، می گوید وی و همسرش آخر هفته خود را در یک همایش درباره خنده گذراندند. این همایش که درباره قدرت مثبت خنده و طنز بود تاثیر مثبتی بر روی آن ها داشته است.

افزایش سلامت با یک خنده خوب

مزایای یک خنده خوب این است که می تواند ضمن درمان افسردگی به درمان بیماری های قلبی نیز کمک کند. یکی دیگر از فواید خنده سلامت روان است. خنده شما را از مواردی که ممکن است به افسردگی منجر شود در امان نگه می دارد. پزوهش ها نشان داده است کسانی که با استفاده از طنز با استرس مقابله می کنند بیشتر در مورد خود احساس مثبت دارند. پژوهشی دیگر نشان داده است که طنز به عنوان جایگزینی برای داروهای آنتی سایکوتیک به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. موردی که نه تنها عوارض جانبی ندارد بلکه در درمان بیماری زوال عقل نیز بسیار موثر است.

اگرچه هنوز به طور دقیق نمی توان گفت چه مقدار خندیدن شما را از دکتر دور نگه خواهد داشت؛ اما روشن است که کسانی بیشتر می خندند کمتر نیاز به درمان پیدا می کنند. یکی از فواید خنده به عنوان درمان مکمل در بیماران سرطانی است که به بهبود کیفیت زندگی می انجامد.

یکی دیگر از فواید خنده کمک به سلامت قلب است؛ هنگامی که شما می خندید منجر به افزایش جریان خون سرشار از اکسیژن در بدن شما می شود؛ و احتمالا به دلیل تولید اندروفین احساسات منفی از شما دور می شود.

تمرین یوگا نیز در تداوم خنده بسیار مفید است. تمام مزایای خنده ریشه در شوخ طبعی دارد. شما می توانید با پیدا کردن یک گروه خنده، لحظات شادتری داشته باشید. بیش از شش هزار گروه خنده در جهان وجود دارد.