فواید زنجبیل تازه برای معده

مطالعات متعدد نشان داده اند که عصاره زنجبیل و زنجبیل تازه در مقابله با تهوع و سوء هاضمه اثر معنی داری در بدن دارند. در هر صورت، مردم سراسر جهان زنجبیل را بیش از ۴،۰۰۰ سال است که در آشپزی خود استفاده می کنند. این ماده خواص زیادی برای بخش های مختلف بدن دارد. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم در مورد فواید زنجبیل تازه برای معده صحبت کنیم.

فواید زنجبیل تازه برای معده

کارکرد زنجبیل در بدن

دانشمندان بیش از ۱۱۵ ماده شیمیایی را در زنجبیل تازه شناسایی کرده اند که یکی از آن ها جینجرول نامیده می شود و بیشترین عامل فعال زیستی را دارد. این بدین معنی است که تاثیر قابل ملاحظه ای روی بدن دارد. Ann M. Bode و Zigang Dong، نویسندگان کتاب گیاهان دارویی: جنبه های بیولوژیکی و بالینی، خواص جینجرول را بسیار قابل توجه توصیف کردند. با این حال، نویسندگان می گویند که روش دقیقی که جینجرول در بدن اثر می گذارد هنوز کاملا درک نشده است.

فواید زنجبیل برای درمان تهوع حرکتی

زنجبیل در جلوگیری از احساس اضطراب در معده که بعضی از افراد در هنگام مسافرت با کشتی آن را احساس می کنند، مفید است. مطالعه ای در Navy cadets منتشر شده که نشان می دهد مصرف حدود ۱/۴ قاشق چای خوری زنجبیل شدت تهوع ناشی از حرکت کردن را کاهش می دهد. مطالعه دیگری نیز نشان داد که زنجبیل در کاهش علائم بهتر از پلاسبو است. در مطالعات دیگر، دانشمندان کشف کردند که دارویی به نام اسکوپولامین در کاهش علائم تهوع مشابه زنجبیل عمل می کند.

فواید زنجبیل تازه برای معده
فواید زنجبیل تازه برای معده

فواید زنجبیل برای دوران بارداری

زنجبیل به ۸۵ درصد زنان باردار که از تهوع و استفراغ صبحگاهی رنج می برند کمک می کند. American Congress of Obstetricians and Gynecologists توصیه می کنند که زنان باردار با اضافه کردن زنجبیل به آب جوش، می توانند تهوع خود را کاهش دهند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش داده اند که مصرف یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل به مدت ۴ روز در کاهش علائم معده بهتر از پلاسبو است.

فواید زنجبیل برای سوء هاضمه

سوابق نشان می دهد که چینی ها بیش از ۲۰۰۰ سال است که از زنجبیل برای بهبود هضم و درمان اسهال استفاده می کنند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می گویند که مصرف روزانه ۱/۴ قاشق چای خوری زنجبیل می تواند به کاهش گاز یا سوء هاضمه کمک کند. شما می توانید زنجبیل را به آب جوش یا به سوپ، خوراک ها یا خورش های خود اضافه کرده و از فواید آن بهره مند شوید.

فواید زنجبیل برای کاهش تهوع در طی شیمی درمانی

در حالی که هیچ مطالعه ای مبنی بر اینکه زنجبیل می تواند جایگزین داروهایی شود که باعث کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی می شود وجود ندارد، اما برخی تحقیقات نشان می دهند که کسانی که مقادیر مختلفی زنجبیل را قبل از شیمی درمانی مصرف می کنند، علائم شدید تهوع را کمتر تجربه خواهند کرد. البته در این شرایط زنجبیل در جلوگیری از استفراغ موثر نبود.