قرص های چربی سوز اسم فریبنده ای دارند. گاهی از اطرافیان، بخصوص افراد با مشکل اضافه وزن می شونیم که هرچیزی دوست داری بخور و در نهایت یک قرص چربی سوز بخور و نگران نباشد. اما ایا این موضوع واقعیت دارد؟ در ادامه نکاتی را درباره قرص های چربی سوز با شما مطرح می کنیم که خواندن آن ها در تصمیم گیری به استفاده از قرص های چربی سوز کمک می کند.

قرص های چربی سوز باعث مرگ می شود

قرص های چربی سوز مکانیسم های متفاوتی دارند و در صورتی که در مصرف آن ها زیاده روی شود. بخصوص در افراد لاغر و بیمار، حتی می توانند باعث مرگ شوند. این قرص ها در افرادی که مشکل تیروئید و یا مشکلات قلبی دارند، خطرات بیشتری دارد. پس در صورتی که لاغر هستید و بی ام آی شما کمتر از ۳۰ است و یا مشکلات قلبی و تیروئیدی دارید، حتما حتما بیاد قبل از مصرف قرص های چربی سوز با پزشک تغذیه مشورت کنید.

قرص های چربی سوز خطرناک نیستند اگر

همانطور که گفتیم قرص های چربی سوز با مکانییسم های متفاوتی علم می کنند. دسته ای از آن ها عمل جذب چربی در روده را متوقف می کند و در این حالت مدفوع فرد تبدیل به نوعی اسهال چرب می شود. این شکل از قرص چرب درمان مناسبی برای چاقی های شدید است. اما فراموش نکنید که مصرف مداوم آن موجب عدم جذب ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی می شود و فرد را با سوء تغذیه مواجه می کند.

نوع دیگری از قرص های چربی سوز هم با بلا بردن سوخت و ساز بدن موجب کاهش حجم چربی بدن می شوند. این قرص ها از دسته اول خطرناک تر بوده و در دراز مدت موجب از بین رفتن سلول های چربی بدن ( در لاغر شدن سلول های چربی نباید نابود شوند. بلکه بیاد کاهش حجم پیدا کنند ) و ایجاد مشکلات گوارشی می شوند.

در نهایت حتی اگر پزشک نیز برای شما چنین دارویی را به تنهایی یا به صورت ترکیبی تجویز کرد حتما در مورد مدت مصرف و اثرات جانبی آن حساسیت نشان داده و تنها در صورت داشتن شاخص توده بدنی بالای ۳۰ از این قرص ها استفاده کنید.