لباس ارگانیک و تاثیر آن بر سلامتی

استفاده از غذای ها و مواد ارگانیک علاوه بر این  که یک زندگی سالم را به شما هدیه می دهد می تواند ضامن سلامت بدن شما نیز باشند. بله. درست شنیدید. در واقع لباس ارگانیک می تواند بدن شما را سالم نگه دارد.

لباس ارگانیک چیست؟

لباس ارگانیک لباسی است که از الیاف گیاهی تهیه شده است که به صورت ارگانیک و به دور از مواد شیمیایی پرورش یافته اند.

مزایای لباس ارگانیک

الیاف طبیعی و ارگانیک دارای مزایای زیر هستند:

  • جذب و کنترل رطوبت
  • ایجاد گرما و راحتی
  • جدا کردن حرارت از پوست و ایجاد خنکی در آن
  • جلوگیری از ایجاد رطوبت بر روی پوست
  • استحکام کششی بالا در برابر شستشوی مکرر و پوشیدن مدام

هنگامی که شما لباس ارگانیک به تن داشته و فعالیت بدنی می کنید، پنبه ارگانیک و دیگر الیاف طبیعی رطوبت را از پوست شما دور کرده و به این رطوبت اجازه می دهد به طور طبیعی تبخیر شوند. به عبارت دیگر لباس ارگانیک به بدن شما اجازه می دهد نفس بکشد.

این در حالی است که پارچه های مصنوعی هرگز نمی توانند این ویژگی ها و قابلیت را در اختیار شما قرار دهند. همین مزایای لباس ارگانیک باعث می شود که احساس راحتی بیشتری به شما دست دهد.
پنبه می تواند به اندازه یک پنجم وزن خود آب را در درون خود نگه دارد بدون اینکه فرد احساس رطوبت کند به همین خاطر استفاده از لباس ارگانیک که با این پنبه تهیه شده است برای مناطقی که آب هوای گرم و مرطوب دارند بسیار قابل تحمل تر است. به ویژه هنگامی که در این آب و هوا مشغول ورزش نیز باشید.

لباس ارگانیک و تاثیر آن بر سلامتی
لباس ارگانیک

تاثیر لباس ارگانیک بر سلامتی

لباس های معمولی که با الیاف غیر ارگانیک تهیه شده اند مواد شیمیایی را به خود جذب می کنند این مواد نه تنها در بافت آن ها تا زمان چیدن باقی می مانند بلکه تا زمانی که به پارچه تبدیل می شوند نیز می تواند همراه الیاف بوده و به بدن آسیب برسانند.

برخی از تولید کنندگان لباس های ورزشی علاوه بر استفاده از الیاف طبیعی از مواد ارگانیک و طبیعی دیگری در بافت لباس استفاده می کنند که موجب دفع حشرات و بوی اضافه بدن می شود. آب دفع شده از بدن در زمانی که از لباس های معمولی استفاده می کنید می تواند فرمالدئید شده و با خارج کردن گاز، فرآیند تولید PFOA  را فراهم آورد. PFOA یا اسید perfluorooctanoic، یک نوع از PFC است که یک ماده شیمیایی مصنوعی است که در محیط زیست به طور طبیعی وجود ندارد و می تواند عوارض جانبی برای محیط زیست و بدن انسان داشته باشد. همه این موارد در کنار آلودگی هایی که پنبه های معمولی از خاک و آب به همراه دارند ما توانند بر بدن انسان تاثیر گذاشته و برای سلامتی مضر باشند.