مراحل اعتیاد به الکل

وابستگی به الکل می تواند عواقب جدی ای را ایجاد کند؛ که باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن مانند بیماری کبد و یا مشکلات در فعالیت روزمره می شود. آکادمی پزشکان خانواده آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که علایم جدی بعد از مراحل شدید اعتیاد به الکل به علت وجود علائم جدی پزشکی برای پزشکان قابل تشخیص است. با این حال اعتیاد به الکل در مراحل اولیه با یافته های بالینی ظریف مشخص می شود. اگرچه بحث های زیادی در مورد مراحل اعتیاد به الکل وجود دارد، اما به طور کلی این شرایط را می توان به سه مرحله عمده و علائم همراه آن خلاصه کرد.

مرحله اولیه اعتیاد به الکل

مرحله اولیه اعتیاد به الکل اغلب برای دیگران غیر قابل تشخیص است. این مرحله به معنای مصرف الکل به طور منظم و ایجاد تحمل نسبت به این ماده است. به عبارت دیگر تحمل فرد برای نوشیدن بیشتر در حالی که هنوز هم در فعالیت های روزمره طبیعی عمل می کند.

در این مرحله، عملکرد فرد در محل کار، در خانه و اجتماعی بودن به میزان حداقلی تغییر کرده است. وب سایت HealthGuidance نشان می دهد که در ابتدای اعتیاد به الکل، وابستگی به الکل برای از بین بردن استرس و تغییر روحیه است. مرحله اولیه اعتیاد به الکل، همچنین باعث می شود بدن علائم اولیه اختلالات جسمی، مانند اختلالات جزئی در تفکر، زمانی که میزان الکل خون کاهش می یابد را از خود نشان دهد.

مرحله میانی اعتیاد به الکل

تمایل به نوشیدن الکل بیشتر برای رسیدن به مسمومیت در این مرحله افزایش می یابد. در یان مرحله بدن بیشتر به الکل وابسته است؛ اما ذهن لزوما این واقعیت را تایید نمی کند. انکار اعتیاد به الکل به طور بالقوه اغلب در این مرحله رخ می دهد. کلینیک بنیاد کلیولند یادآور می شود که تلاش برای کنترل نوشیدن با استفاده از وعده هایی مانند نوشیدن قبل از یک زمان خاص به عنوان وسیله ای برای توجیه در این مرحله استفاده می شود. با این حال، وابستگی رو به رشد به الکل منجر به شکستن وعده و نوشیدن بیشتر از برنامه ریزی خواهد شد.

پایداری فرد در محل کار و خانه می تواند باقی بماند؛ اما به طور معمول این پایداری به این معناست که فرد الکل بیشتری مصرف می کند. هیچ محدودیت زمانی مشخصی از این مرحله تا مرحله بعدی وجود ندارد؛ اما در برخی موارد شروع مرحله بعد با کاهش عملکرد شدید فرد نمایان می شود؛ و دانستن اینکه چه اتفاقی افتاده است، به معنای پیشرفت جدی این وضعیت است.

مرحله شدید اعتیاد به الکل

از دست دادن مزمن کنترل، مرحله آخر اعتیاد به الکل را نشان می دهد. این مرحله شامل وسواس برای نوشیدن، اجتناب از فعالیت های عادی و صرف مقدار زیادی از زمان روزانه برای مصرف الکل است. زندگی شغلی و زندگی شخصی در طول این دوره، که اغلب با تعهدات مالی رو به رشد،مواجهه می شود، مورد بی توجهی فرد معتاد قرار می گیرد.

بعضی از افراد در این مرحله هنوز سالم به نظر می رسند. با این حال، پیشرفت استفاده از الکل در این زمان اغلب موجب پنهان کردن این وضعیت دشوار می شود. لس آنجلس تایمز آنلاین اشاره می کند که مست شدن های مکرر علاوه بر علائم شدید ترک، مثل لرزش و توهم در طی مراحل نهایی اعتیاد به الکل، رخ می دهد.

شاخص های فیزیکی در طول ترک الکل در مرحله شدید وابستگی به الکل، شامل سوء تغذیه، خستگی و بی ثباتی عاطفی است. آکادمی پزشکان خانواده آمریکایی گزارش می دهد که بسیاری از مراجعه کننده به علت علائم فیزیولوژیکی درد از آسیب احتمالی کبد در این مرحله رنج می برند.