آیا مرغ و برنج قهوه ای چربی بدن را کاهش می دهند؟

هنگامی که به دنبال یک وعده غذایی سالم و بدون ضرر هستید  که شما را بیشتر سیر نگه دارد و موجب چربی سوزی شود، هیچ چیزی بهتر از مرغ و برنج قهوه ای مناسب این کار نیست. این مواد غذایی هر کدام دارای مزایای خاصی هستند و هر دوی آنها به طور متوسط کالری کمی دارند. در حالی که مرغ و برنج قهوه ای همزمان می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن را تشکیل دهند، اما هر کدام از آن ها به طور جداگانه نمی توانند چربی بدن را کم کنند.

خواص مرغ و برنج قهوه ای برای کاهش وزن

آنچه که برای سوزاندن چربی به آن نیاز دارید

برای از دست دادن چربی بدن، باید کالری کمی مصرف کرده یا یک تعادل منفی در کالری که قبلا مصرف می کردید داشته باشید. تعادل کالری، تفاوت بین تعداد کالری مصرفی و تعداد کالری است که بدنتان می سوزاند. بنابراین برای این که چربی بدنتان کم شود، باید کالری کمتری مصرف کنید. مهم نیست که آیا از غذاهای خاصی استفاده می کنید یا خیر؟ در هر صورت این کمبود برای کاهش چربی بدن حیاتی است.

تعداد کالری

هنگامی که تصمیم به خوردن مرغ و برنج قهوه ای به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی می گیرید، باید به میزان کالری این مواد غذایی توجه کنید. یک وعده ۳ اونسی سینه مرغ بدون پوست حاوی ۱۵۰ کالری است، در حالی که یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده ۱۲۵ کالری دارد. این ارقام مهم هستند، چرا که آنها نشان می دهند که هر وعده مصرفی شما که شامل مرغ و برنج قهوه ای است چقدر کالری دارد. برای کاهش چربی بدن، باید کالری کمتری از آنچه می سوزانید مصرف کنید. با دانستن تعداد کالری که در هر وعده مصرف می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که چقدر از هر یک از این مواد غذای را می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل بخورید.

اثر حرارتی

کالری در مرغ و برنج قهوه ممکن است کمی متفاوت از کالری دیگر غذاها مصرفی شما باشد. رژیم های حاوی پروتئین دارای اثرات گرمایی بیشتری از سایر مواد غذایی هستند. این به این معنی است که بدن برای هضم پروتئین به کالری نیاز دارد. یعنی کالری بیشتری را می سوزاند. علاوه بر این، بدن شما کربوهیدرات ها را همان طور که فیبر را متابولیزه می کند، نمی سوزاند. از طرفی سوخت و ساز کربوهیدرات های ساده متفاوت از سوخت و ساز کربوهیدارت های پیچیده است. همانطور که می دانید مرغ دارای پروتئین زیادی است و برنج قهوه ای نیز منبع خوبی از فیبر است. بنابراین گذاشتن این دو غذا در کنار هم رژیم غذایی را ارائه می دهد که ممکن است نسبت به رژیم های حاوی کالری مساوی اما دارای فیبر و پروتئین کمتر، وعده بهتری برای چربی سوزی باشد.

مرغ و برنج قهوه ای هر دو دارای ارزش غذایی زیادی هستند. اما برای سوختن چربی بدن بهتر از سایر پروتئین های ناب و کربوهیدرات های دانه ای نیستند. شما می توانید مرغ را با گوشت گاو یا گوشت کم چرب یا برنج قهوه ای را با نان تهیه شده با گندم کامل یا ماکارونی فیبر دار جایگزین کنید و تغییری زیادی را متوجه شوید.