مزایای خوردن میوه قبل از غذا

غذاهای شیرین اغلب در پایان یک وعده غذایی به عنوان دسر ظاهر می شوند؛ اما ممکن است شما تصمیم بگیرید که میوه را قبل از غذا بخورید.

میوه ها با فیبر بالا و با مواد مغذی مهم همراه هستند و به عنوان اولین وعده غذایی روزانه مفید می باشند. یک زمان خوب برای قرار دادن میوه در بخشی از رژیم روزانه خوردن ۱٫۵ تا ۲ فنجان میوه در هنگام صبح است.

تغذیه

بسیاری از میوه ها سرشار از مواد مغذی ضروری و کربوهیدرات با ارزش بالا هستند. مرکبات دارای ویتامین C هستند. موز حاوی ویتامین B6 و پتاسیم است. بسیاری از میوه های نارنجی و سرخ مایل به قرمز، از جمله انبه، زردآلو و… غنی از ویتامین A هستند.

از آنجا که میوه های مختلف دارای مزایای تغذیه ای گوناگونی هستند؛ انواع مختلفی از میوه ها را می توانید پیش از شروع وعده غذایی خود مصرف کنید.

صبحانه را با گریپ فروت آغاز کنید. گریپ فروت سرشار از ویتامین C و A است. قبل از ناهار مصرف یک موز پیشنهاد می شود و برای وعده قبل از شام یک سالاد تشکیل شده از بلوبری خشک شده، انتخاب مناسبی است.

فیبر

بیشتر میوه ها شامل فیبر هستند. فیبر نوع خاصی از کربوهیدرات است که به هضم غذا و سلامت قلبی عروقی شما کمک می کند.

فیبر به دو صورت، محلول و غیرحلال وجود دارد، و هر دو فرم غیر قابل آسیب هستند. به همین دلیل است که فیبر دارای کالری خالص به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما است.

با شروع غذای خود با میوه، حدودا ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر مورد نیاز بدن را به طور روزانه افزایش می دهید. با توجه به اینکه بسیاری از غذاهای اصلی فاقد فیبر هستند، بنابراین اضافه کردن آن به شکل میوه به غذا مفید است.

احساس سیری

بدن انسان نمی تواند فیبر را هضم کند، اما این ماده حجم زیادی دارد. این ویژگی ممکن است در کنار توانایی فیبر برای افزایش طعم و مزه غذا، احساس سیری و رضایت از وعده غذایی را برای شما ایجاد کند.

بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله “بررسی تغذیه”، فیبر رژیمی می تواند نقش کلیدی در دستیابی و حفظ وزن سالم داشته باشد. شرکت کنندگان در این مطالعه مصرف ۱۰ درصد کالری کمتر را هنگام خوردن یک رژیم غذایی با اضافه کردن ۱۴ گرم فیبر در روز انجام دادند. بسیاری از میوه ها، از جمله سیب، انواع توت ها و گلابی ها، حاوی ۳ تا ۵ گرم فیبر در هر وعده می باشند. بدین ترتیب هر وعده غذا با میوه شروع می شود و می تواند فیبر کافی برای شما فراهم کند.

آنتی اکسیدان ها

رنگ های پر جنب و جوش بسیاری از میوه ها بیش از جذابیت بصری مفید هستند.این رنگ ها نشان دهنده وجود آنتی اکسیدان ها در میوه هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات طبیعی ای هستند که از بدن در مقابل رادیکال های مضر آزاد محافظت می کنند.

واکنش شیمیایی رادیکال های آزاد سبب آسیب در سطح سلولی می شوند؛ اما آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول ها از این آسیب کمک می کنند و به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

بتا کاروتن، لیکوپن و لوتئین آنتی اکسیدان هایی هستند که معمولا در میوه ها یافت می شود. برای دریافت آنتی اکسیدان بیشتر در رژیم غذایی خود، میوه های رنگارنگ مانند تمشک، تمشک سیاه و آلو را انتخاب کنید.