مزایای روغن های طبیعی برای زیبایی

وقتی در داروخانه ها و لوازم آرایش فروشی ها قدم می زنید چیزی که بیشتر از همه نظرتان را جلب می کند متنوع بودن محصولات مراقبت از پوست و مو است. درست است که این محصولات می توانند زیبایی و سلامت شما را تامین کنند اما هیچ یک از محصولات ساخته شده توسط انسان نمی تواند به محصولات طبیعی برسد. در این مطلب می خواهیم شما را با مزایای برخی از معروف ترین و موثر ترین روغن های طبیعی برای زیبایی آشنا کنیم.

روغن های طبیعی برای زیبایی و مزایای آنها

روغن مارولا
این  روغن از میوه درخت MARULA، که بومی آفریقای جنوبی می باشد، به دست می آید این روغن مرطوب کننده قوی و پر از اسیدهای چرب است که متخصصین پوست می گویند یک تسکین دهنده فوق العاده برای  پوست های خشک می باشد. این روغن بدون آن که پوست را بیش از حد چرب کند به سرعت جذب آن می شود.

روغن درخت چای
قرمزی والتهاب جوش زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها در داخل روزانه های پوست جمع می شوند. تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای کمک می کند تا ZAP که باکتری عامل ایجاد کننده جوش است از بین برود. این روغن در این تحقیق توانست آکنه را درمان کرده و التهاب را کاهش دهد.

مزایای روغن های طبیعی برای زیبایی
روغن های طبیعی برای زیبایی

روغن آرگان
گاهی اوقات به نام “طلای مایع” نیز خوانده می شود. روغن آرگان غنی از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول، که می تواند با عوارض پیری مبارزه کند، می باشد. متخصصین پوست نیز می گویند اسیدهای چرب امگا ۳ آن باعث افزایش رشد کلاژن و زیبا شدن پوست می شود. برای استفاده از این روغن مهم نیست پوست خشک، چرب یا معمولی داشته باشید. این روغن برای مو نیز مفید است.

روغن بابونه و نعناع
شما احتمالا به بابونه به عنوان یک چای آرامش بخش نگاه می کنید، اما روغن این گیاه می تواند پوست را آرام کند. متخصصان پوست این روغن را یک ضد التهابی و ضد عفونی کننده، که کاهش در قرمزی، سوزش، و احتمال عفونت را به همراه دارند معرفی می کنند. روغن نعناع نیز دارای خواص تسکین دهندگی است.

روغن نارگیل
پوست های خشک و ترک خورده، به احتمال زیاد دچار آلودگی و واکنش های آلرژیک می شوند. روغن نارگیل از این نوع پوست محافظت می کند و آن را مرطوب کرده و آرام آرام موجب بازگشت آن به حالت طبیعی می شود این روغن برای اگزما نیز بسیار مفید است.

روغن نسترن و هویج
ویتامین A را در تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست می توانید پیدا کنید. این ویتامین حاوی “رتینول،” یک ماده شیمیایی است که کمک می کند تا سلول های پوستی قدیمی با سلول جدید حاوی کلاژن جایگزین شوند، می باشد. این روند  می تواند تغییرات رنگ پوست که نتیجه زخم است را درمان کند. دو روغن که از ویتامین A غنی هستند دانه گل نسترن و هویج است. متخصصان معتقد هستند این روغن برای درمان آکنه نیز مفید است.

مزایای روغن های طبیعی برای زیبایی
روغن های طبیعی برای زیبایی

روغن رزماری و کرچک
آیا می خواهید موهای ضخیم و سالم تری داشته باشید؟ روغن رزماری می تواند به شما کمک کند موهای ضخیم تر و درخشانتر داشته باشید.. در یک مطالعه، نشان داده شد که این روغن توانسته ریزش موی آندروژنتیک ( یک شکل شایع ریزش مو در مردان و زنان ) را با کاهش خارش سر کمتر کند.

روغن کرچک نیز برای ضخیم شده مژه و ابرو ها کاربرد دارد. قبل از استفاده از این روغن در اطراف چشم حتما در مورد بی خطر بودن آن از پزشک خود سوال کنید.

روغن زیتون و آووکادو
یک راه ساده و طبیعی برای درمان ناخن های شکننده قرار دادن آنها در روغن زیتون و یا آووکادو قبل از خواب است.

روغن کنجد
یکی از قدیمی ترین راه های مراقبت از دهان و دندان شستشوی آنها با روغن است. روغن کنجد می تواند از لثه ها مراقبت کرده و بوی بد دهان را از بین ببرد. مطالعات اخیر نشان داده است که روغن کنجد، نارگیل و  آفتابگردان می توانند پلاک و التهاب لثه را کاهش دهد.