مزایای مصرف انبه

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که مزایای مصرف انبه چیست؟ انبه یک منبع کم کلسترول، کم کالری، بدون کلسترول و شامل انواع مواد مغذی، به خصوص ویتامین A، ویتامین C، فیبر غذایی و ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد. اگر رژیم غذایی شما به طور مرتب حاوی منابع غنی از این مواد مغذی نباشد، ممکن است به بیماری های جدی مبتلا شوید. انبه اکنون به طور گسترده تر از هر میوه دیگری در جهان مصرف می شود. در ایالات متحده، انبه های شیرین به طور خام، خشک و یا پخته شده استفاده می شوند. انبه حاوی آنزیمی است که می تواند خواص زیادی برای بدن داشته باشد.

مزایای مصرف انبه

ویتامین A

یک فنجان انبه خام خرد شده حاوی ۸۹ میکروگرم ویتامین A می باشد. این مقدار حدود ۱۳ درصد از نیاز روزانه بدن زنان و ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن مردان به این ویتامین که توسط وزارت کشاورزی آمریکا توصیه شده است را تامین می کند. ویتامین A از طریق ترویج سلامت پوست، سیستم ایمنی و چشم و با حمایت از تمایز و تکثیر سلول ها، از بدن در برابر خطرات محافظت می کند. مصرف مناسب ویتامین A ممکن است خطر ابتلا به سرطان، آب مروارید و دژنراسیون ماکولار مربوط به سن را کاهش دهد. ویتامین A محلول در چربی است و باید همراه با منبع سالم چربی مصرف شود. بنابراین بهتر است انبه را با روغن زیتون و سرکه به عنوان سالاد یا در کنار ماهی های چرب استفاده کنید.

ویتامین C

انبه حاوی ۶۰ میلی گرم ویتامین C در هر فنجان است که ۸۰ درصد از نیازهای روزانه بدن زنان به ویتامین C و ۶۶ درصد از نیاز روزانه بدن مردان به این ویتامین را تامین می کند. مصرف زیاد غذاهای غنی از ویتامین C مانند انبه ممکن است خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، استئوآرتریت و بیماری قلبی را کاهش دهد. ویتامین C همچنین برای حفظ سلامت استخوان ها، پوست و رگ های خونی حیاتی است. مقدار ویتامین C در انبه هنگامی که میوه در معرض نور، گرما و هوا قرار می گیرد، کاهش می یابد. برای به حداقل رساندن تخریب ویتامین C، انبه را در یک مکان سرد و تاریک نگهداری کنید و در عرض ۳ الی ۴ روز آن را به صورت خام استفاده کنید.

مزایای مصرف انبه
مزایای مصرف انبه

فیبر

محققان خدمات بهداشتی دانشگاه هاروارد گزارش می دهند که نیمی از یک انبه کوچک با پوست، حاوی حدود ۳ گرم فیبر یا بین ۸ تا ۱۱ درصد از نیاز روزانه بدن مردان و زنان بالغ به این ماده است. انبه با هر دو فیبر محلول و غیر محلول غنی شده است. مصرف زیاد فیبر محلول ممکن است به جلوگیری از افزایش کلسترول خون و دیابت کمک کند، در حالی که خوردن مقدار زیادی فیبر غیر محلول می تواند حرکات روده را تنظیم کند. مقاله ای که در سال ۲۰۰۹ در Nutrition Reviews منتشر شده اعلام می کند که افرادی که غذاهای غنی از فیبر را به طور مرتب مصرف می کنند، ممکن است کمتر از بیماری های زیر رنج ببرند:

آنتی اکسیدان ها

در سال ۲۰۰۷، یک مطالعه انجام شده توسط محققان برزیلی، محتوای آنتی اکسیدانی چهار گونه محبوب انبه را مورد بررسی قرار داد. دانشمندان بر این باورند که در حالی که انواع مختلف انبه دارای غلظت های آنتی اکسیدانی کمی متفاوت هستند اما همه آن ها منابع خوبی از بتا کاروتن و پلی فنل بودند. مطالعه دیگری که در Acta Horticulturae منتشر شد، تأیید کرد که شایع ترین گونه انبه که در ایالات متحده مصرف می شود منبع خوبی از بتا کاروتن است. متخصصان انجمن تغذیه آمریکا خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند بتا کاروتن و پلی فنل ها را برای جلوگیری از بیماری های زیر توصیه می کنند:

  • دیابت
  • بیماری های قلبی
  • سرطان
  • اختلالات نوروژنیک مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل