مشکلاتی که آلزایمر ایجاد می کند

بیماری آلزایمر بر روی بخش های دیگری از بدن به غیر از حافظه نیز تاثیر می گذارد. گاهی علائم آلزایمر می تواند باعث مشکلات دیگری در بدن شود. مشکلاتی که آلزایمر ایجاد می کند به نام عوارض این بیماری شناخته می شوند. این عوارض می توانند در برخی از موارد جدی باشند. خوشبختانه بسیاری از این عوارض قابل درمان هستند. همچنین می توانید از برخی از آن ها نیز جلوگیری کنید.

مشکلاتی که آلزایمر ایجاد می کند

کم آبی

بیماری آلزایمر می تواند تشخیص تشنگی را برای بیمار دشوار کند. نوشیدن مایعات کم می تواند عوارض زیر را در پی داشته باشد:

  • خستگی
  • سرگیجه
  • سردرگمی
  • سردرد

افسردگی

تا ۴۰٪ از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر افسردگی نیز دارند. اگر فکر می کنید که شما یا یکی از عزیزانتان افسرده هستید، به پزشک مراجعه کنید. راه های بسیاری برای درمان افسردگی وجود دارد.

زمین خوردن

آلزایمر می تواند تعادل و هماهنگی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این بی تعادلی می تواند خطر زمین خوردن را افزایش دهد. افتادن عامل اصلی شکستگی استخوان در افراد مسن است. به گفته یک مطالعه که در مجله Age and Ageing منتشر شده بزرگسالان سالمند مبتلا به بیماری آلزایمر سه برابر بیشتر از دیگران به شکستگی لگن مبتلا می شوند.

بی اختیاری

بی اختیاری به معنی از دست دادن کنترل مثانه یا روده است. علل زیادی برای این عارضه وجود دارد. به عنوان مثال عوارض جانبی دارو و از دست دادن کنترل بدن از جمله این علل می باشند. بی اختیاری در مراحل بعدی زوال عقل بسیار رایج است. پزشک باید کنترل روده را ارزیابی کند تا ببیند آیا بیماری قابل درماین این علائم را ایجاد کرده است یا خیر؟

مشکلاتی که آلزایمر ایجاد می کند
مشکلاتی که آلزایمر ایجاد می کند

سوء تغذیه

افراد مبتلا به بیماری آلزایمر پیشرفته ممکن است اشتهای خود را از دست بدهند یا فراموش کنند که غذا بخورند. سوء تغذیه می تواند هنگامی رخ دهد که به اندازه کافی ویتامین ها و مواد معدنی مصرف نمی کنید. اگر بیماری آلزایمر دارید، پزشک می تواند غذاها و مکمل هایی را که می توانند از سوء تغذیه جلوگیری کنند را به شما توصیه کند.

ذات الریه

در مراحل پیشرفته آلزایمر، برخی افراد نمی توانند به خوبی حرکت کنند. این افراد در معرض خطر ابتلا به عفونت هایی مانند آنفلوانزا و پنومونی هستند. این یکی از دلایلی است که کارشناسان بر اساس آن به افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند توصیه می کنند واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. بیمار ممکن است نیاز به واکسن پنوموکوک پنومونی نیر داشته باشد. از پزشکتان بخواهید که واکسن مناسب برای شما را تجویز کند.

درد و مشکلات دیگر

افراد مبتلا به بیماری آلزایمر به سختی می توانند ارتباط برقرار کنند. حرکات بدن و سایر نشانه های بصری می توانند به مراقبین این بیماران کمک کنند که درد پنهان بیمار را تشخیص دهند. اگر از کسی که دوستش دارید مراقبت می کنید و فکر می کنید در معرض درد است، او را نزد پزشک ببرید.