عوارض احتمالی کمر درد

کمر درد امری عادی است و معمولا بهتر می شود. در واقع فرض بر این است که درد شما بهتر می شود؛ هرچند گاهی اوقات کمر درد بدخیم است و نیاز به درمان دارد. با ادامه این مطلب پیام سلامت همراه ما باشید.

کمر درد می تواند نتیجه یک وضعیت خطرناک باشد

اگر کمر درد ناشی از یک مشکل اساسی مانند سرطان، عفونت و یا شکستگی استخوانی باشد، این درد می تواند بدتر شود. همین نگرانی است که پزشک را مجاب به انجام آزمایش های بیشتر می کند. در واقع این آزمایشات ترس های بی مورد را از بین می برد و از انجام درمان های اشتباه جلوگیری می کند.

کمر درد می تواند منجر به نارسایی عصبی شود

در عین حال کمر درد فرآیندی است که نه تنها موجب درد می شود؛ بلکه رشته های عصبی را که در داخل کانال نخاعی قرار دارد، به خطر می اندازد. و اگر این فرایند پیشرونده باشد یا موجب بی ثباتی ستون فقرات شود، می تواند منجر به اختلال عملکرد عصبی شود.

به عنوان یک بیمار، می توانید درد، بی حسی یا ضعف پاها را در این حالت احساس کنید. شما همچنین باید به عملکرد روده و مثانه خود توجه داشته باشید؛ چرا که درگیری عصب ها می تواند بر این موارد نیز تاثیر منفی بگذارد. به طوری که اگر عصب پاها درگیر باشند؛ علائم را می توان به صورت ذاتی دنبال کرد و یا ضعف را می توان با راه رفتن بر روی پاشنه و راه رفتن بر روی پنجه پا، حس کرد. اگر در انجام هر یک از این مانورها احساس ضعف داشته باشید یا تغییر در عملکرد روده یا مثانه وجود داشته باشد، منطقی است که به پزشک متخصص جراح ستون فقرات مراجعه کنید.

کمر درد می تواند به دردی مزمن تبدیل شود

درصد کمی از کمر دردها به درد مزمن تبدیل می شوند. به عنوان یک بیمار، شما همیشه نمی توانید به رفع مشکلی که دارید کمک کنید؛ اما می توانید مسئولیت آنچه را که انجام می دهید بر عهده بگرید. گرچه بازگشت زودهنگام به فعالیت می تواند مشکل زا باشد؛ اما مشکل مهم تر از انتظار طولانی است. شما تصور می کنید که دادن وقت اضافی برای بهبود بیشتر  منجر به نتیجه بهتر می شود؛ اما معمولا اینگونه نیست.

اهمیت دادن به کمر درد می تواند آن را تشدید کند

از طریق یک پدیده به نام اثر هالئلون، بیماران گاهی اوقات ویژگی هایی را که سندرم آنها نشان می دهد، در نظر می گیرند. این نشان دهنده ارتباط مغز و بدن و توانایی مغز است تا بر بدن تاثیر بگذارد و از آن متاثر شود.

هنگامی که فرد خود را به عنوان یک بیمار مبتلا به کمر درد در نظر می گیرد، شروع به رفتار کردن به عنوان یک بیمار مبتلا به کمر درد می کند. این ممکن است مستلزم اجتناب از فعالیت های جسمانی، استراحت مطلق، کار نکردن و غیره باشد. این رفتارها منجر به ضعف عضلات پشت می شود و عدم فعالیت این عضلات به نوبه خود در تشدید درد شدید موثرند. بهترین راه برای جلوگیری از این وضعیت آن است که به فکر کردن در مورد کمر درد به عنوان بخشی از زندگی عادت کرده و آن را یک آسیب اساسی در نظر نگیریم.